Szombathely segít a krízishelyzetben lévőkön
Mint írják, a krízisidőszak a hajléktalan emberek ellátásában minden év november 1- április 30. napjáig tart. Ebben az időszakban a legfontosabb, hogy a lakhatásuk miatt, illetve a lakhatási körülmények okán krízishelyzetbe került embereket minél nagyobb számban a hajléktalan ellátás rendszerébe tereljük akkor is, ha nem szeretnék igénybe venni a szolgáltatásokat. Felhívják a figyelmet arra, hogy akarata ellenére senkit nem lehet az ellátásba vonni, viszont a szervezet munkatársai mindent megtesznek annak érdekében, hogy a közterületen alkalmi jelleggel tartózkodó hajléktalan embereket a hajléktalan ellátásba tereljék.
A krízisidőszak krízismegbeszéléssel indul, amelyen a hajléktalan emberekkel kapcsolatba kerülő társszervezetek, a közterület-felügyelet, a rendőrség, a polgárőrség, az egészségügyi rendszer munkatársai, illetve a város tisztségviselői is részt vesznek a megbeszélésen. Kiemelkedő fontosságú a jelzőrendszer szerepe, hiszen az információáramlás fontossága az év ezen időszakában kiemelkedő jelentőségű.
A városban két utcai szolgálat négy szociális munkás közreműködésével látja el a feladatot. A Féhe NKft. megyei szinten működteti a téli időszakban a krízisautót, melynek munkatársai 0-24 órában várják a bejelentéseket. Ebben az időszakban a cél az életmentés, a fagyásos sérülések, illetve a tragédiák elkerülése.
A Zanati úti hajléktalanszálló az év 365 napján 0-24 órában várja a rászoruló ügyfeleket. A szálló szolgáltatásainak igénybevétele feltételhez nem kötött.
Az utcai szolgálat gépjárműveiben gyógyszer, tartós élelmiszer, konzerv, meleg tea, pokróc, hő védő fólia, vastag ruházat áll a hajléktalan emberek rendelkezésére, hogy krízis esetén segíteni tudjanak a szakemberek.
A Parkerdő környékén, valamint a város agglomerációjában élő, lakhatás céljára nem alkalmas ingatlanokban meghúzódó emberekre való odafigyelés szintén nagy jelentőséggel bír. A FÉHE kollégái napi ütemterv alapján végzik az ügyfelek felkeresését, gondozását.
Az idei esztendőben nagyon fontos, hogy a lakásban élő, de fűteni nem akaró/tudó emberekre is odafigyeljünk. Ennek okán a Pálos Károly Családsegítő Szolgálattal napi szintű a kapcsolat, a szakemberek kidolgozott protokoll szerint végzik a munkájukat.
Fontos felhívni a lakosság figyelmét az egymásra való odafigyelés fontosságára, akár szomszédról, ismerősről, vagy idegenről érkezik a jelzés.
Ingyenesen hívható zöld szám: 06-80-205-165
Fotó: Bonyhádi Zoltán/szombathely.hu
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.