Szombathelyen és környékén fejleszti hálózatát a Vodafone
– A Vodafone Magyarország megvásárolta a UPC-t, a két cég jogi összeolvadása is megtörtént tavaly. Ez miként befolyásolja az előfizetők életét? Milyen változásokat tapasztalhattak az elmúlt időszakban?
– Pontosan, a Vodafone Magyarország és a UPC Magyarország jogi összeolvadása 2020. április 1-jén megtörtént, ezzel a két cég egy jogi entitássá vált. Vannak még ugyanakkor további mérföldkövek, amíg a UPC rendszerei (pl. pénzügyi és hálózati oldalon) teljesen integrálódnak a Vodafone rendszerébe. Folyamatosan dolgozunk azon, hogy a UPC korábbi rendszerei mielőbb a Vodafone-tól már megszokott magas színvonalon fussanak.
Ezt azért fontos megemlíteni, mert az elmúlt év végén néhány ügyfelünk fennakadást tapasztalhatott Szombathelyen és környékén a vezetékes szolgáltatásokat illetően. A leállások, lassulások lokálisak és időszakosak voltak, amelyeket azért tapasztalhattak az előfizetők, mert jelenleg is dolgoznak kollégáink a térségben a régi UPC-s hálózatok korszerűsítésén. Munkatársaink mindent megtesznek annak érdekében, hogy a fejlesztések mielőbb megtörténjenek, és minden új, illetve meglévő szolgáltatást kifogástalan minőségben tudjunk biztosítani ügyfeleinknek.
– Ha jól tudom, más fejlesztés is zajlik a térségben: a már említett egyik helyi szolgáltató, a Greencom is a Vodafone Magyarország partnere lett. Mit jelent ez pontosan? Hol tart a folyamat?
– A Greencommal kötött megállapodás értelmében a szolgáltató hálózatain a Vodafone Magyarország nyújt vagy fog nyújtani internet- és televíziós szolgáltatásokat. Az átállás több ütemben zajlik, a hálózat legnagyobb részén már Vodafone-szolgáltatást vehetnek igénybe az ügyfelek, a még nem átállt szombathelyi részeken pedig az érintett ügyfelek minden esetben személyre szóló értesítést kapnak, amelyben minden fontos információt megtalálnak a szolgáltatóváltás menetéről és rendjéről, továbbá arról, hogy milyen új szolgáltatásokat vehetnek igénybe az átállást követően, illetve értékesítő kollégáink személyesen is megkeresik őket a következő hetekben. Az értesítés megérkezéséig az ügyfeleknek semmilyen teendőjük nincs az előfizetéssel kapcsolatban, a Greencom folyamatosan biztosítja számukra a szerződés szerinti szolgáltatást, az átállásról bővebb információ a Greencom honlapján érhető el.
Fontosnak tartom kiemelni, hogy az eddigi átállások nagyon jól sikerültek, egyáltalán nem voltak fennakadások. Kollégáinkkal azon dolgozunk, hogy a fennmaradó átállási folyamat is hasonlóképpen menjen végbe, és az ügyfelek semmilyen fennakadást ne tapasztaljanak. A városban esetlegesen előforduló fennakadások a korábbi, UPC-hálózat korszerűsítési munkái miatt történtek.
– Említette, hogy a Vodafone „érkezésével” még korszerűbb, innovatívabb szolgáltatásokat vehetnek igénybe az ügyfelek. Tudna ezekre példát mondani?
– Természetesen. Azzal, hogy a Vodafone Magyarország már nem csak mobil, de otthoni vezetékes internet- és televíziós szolgáltatásokat is kínál, az ügyfeleknek lehetősége nyílik csoportos ajánlatok kihasználására, így a korábbiaknál kedvezőbb áron tudják igénybe venni a fenti szolgáltatásokat. A vezetékes oldalról mindenképp szeretném kiemelni a Vodafone TV-szolgáltatásunkat, amelyet tavaly februárban indítottunk el, és amely minden korábbi, IP-alapú tévés megoldáshoz képest fejlettebb funkciókat kínál. A Vodafone TV-ben olyan innovatív szolgáltatások érhetők el, mint a személyre szabott ajánló, a felvétel- és a műsorvisszajátszó funkció, megállítható és visszatekerhető élő adás, a gyereksarok-funkció vagy a HD minőségű kép – mindez egy kisméretű, rendkívül dizájnos médiabox segítségével. A Vodafone TV előnyeinél szeretném kiemelni továbbá a tavaly bevezetett Netflix-szolgáltatásunkat is, amelyet a hazai szolgáltatók közül egyedülálló módon tettünk elérhetővé ügyfeleink számára, így a népszerű szórakoztató applikáció már a Vodafone TV-n belül is elérhető. A Netflix streaming tartalomszolgáltató felületén reklámok és megszakítás nélkül élvezhetők többek közt díjnyertes filmek, sorozatok, TV-műsorok és dokumentumfilmek. (X)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.