Történelmi Hamilton-siker az Eifel Nagydíjon
A Nürburgringen, az Eifel Nagydíjjal folytatódott a Forma-1-es Világbajnokság. A szombati időmérő edzésen ezúttal Valtteri Bottas bizonyult a leggyorsabbnak, mellőle csapattársa, a történelmi tettre készülő Lewis Hamilton indulhatott. A harmadik rajtkockát a holland Max Verstappen szerezte meg, míg a negyedik helyről kisebb meglepetésre Charles Leclerc rajtolhatott a Ferrarival.
A rajtnál az első helyeken nem változott a sorrend, Ricciardo viszont megelőzte Alexander Albont, így feljött az ötödik helyre Charles Leclerc mögé, akit rögtön üldözőbe is vett, majd pár kör elteltével meg is előzött. A rajt utáni csendesebb, eseménytelenebb időszakot előbb Vettel megpördülése, majd Hamilton és Bottas helycseréje követte, miután a finn csúnyán elfékezte a jobb első gumiját.
Nem sokkal később Raikkönen is Russell incidense miatt virtuális Safety Car lépett érvénybe, a finn pedig 10 másodperces időbüntetést is kapott. Bottas számára nem alakultak jól a dolgok, olyannyira, hogy lelassult az autója, majd a boxba kiállva pole pozícióból feladni kényszerült a versenyt.
A következő izgalmak a 44. körben következtek, miután Norris kiesése után bement a Safety Car a pályára. A magabiztosan az élen autózó Hamilton előnye ezzel eltűnt, ekkor a második helyen Verstappen, a harmadikon pedig Ricciardo autózott. Az újraindításkor a holland nem tudott veszélyes lenni Hamiltonra, sőt, mi több, őt támadta Ricciardo, de nem sikerült az ausztrálnak feljönnie a második helyre. A végén még Perez próbálta a Renault-tól elcsípni a dobogó legalsó fokát, végül azonban nem kockáztatott, így a Renault 2011 után, míg Ricciardo 2018-as monacoi győzelme után állhatott fel újra a pódiumra.
Győzelmével Hamilton történelmet írt, ugyanis beérte Michael Schumachert, aki szintén 91 futamgyőzelem birtokosa. A verseny után elismerésül a legenda fia, Mick Schumacher átnyújtotta a britnek édesapja egykori sisakját.
A pontvadászat két hét múlva, a Portugál Nagydíjjal folytatódik.
Fotó: Reuters
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.