Most is fogadja az áldozatok hívását a kríziskezelő szolgálat
Azt írták, a most kialakult veszélyhelyzetben különösen fontos tudnia mindenkinek, aki fizikai vagy lelki bántalmazást szenved el, hogy van segítség: az ellátórendszer szakképzett munkatársaival továbbra is az áldozatok rendelkezésre áll, az éjjel-nappal hívható telefonszolgálat a nap 24 órájában fogadja a hívásokat. A szolgálatot a 80-20-55-20-as telefonszámon lehet elérni.
Emlékeztettek: 15 évvel ezelőtt, 2005. április 1-jén kezdte meg működését a kapcsolati erőszak és az emberkereskedelem áldozatainak segítését szolgáló kríziskezelő hálózat részeként az országos kríziskezelő és információs telefonszolgálat, valamint 7 krízisközpont.
A Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. által működtetett, a bántalmazás áldozatait segítő információs telefonszolgálat munkatársai 2005 óta csaknem 220 ezer hívást fogadtak. Az elmúlt 15 év alatt a 30 menekítést szolgáló férőhelyből 316 lett, a krízisközpontok száma 20-ra nőtt és 8 titkos menedékházzal is bővült az ellátórendszer. Az elmúlt időszakban az emberkereskedelem áldozatainak fenntartott átmeneti szálláshelyek száma 12-ről 24-re nőtt. Az elmúlt 15 évben több mint 16 ezer embert menekítettek védett szállásokra. (MTI)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.