Transzformáció: elindulnak a múzeumpedagógiai foglalkozások a Savaria Múzeumban
A múzeumpedagógiai foglalkozásokon játszva tanulnak a gyerekek az iskola falain kívül, mégis kapcsolódva a tananyaghoz történelemtől a biológián át a művészettörténetig. A rövid távú cél az ismeretátadás, mondta Czenki Zsuzsanna, a Savaria Múzeum igazgatóhelyettese, majd hozzátette, a középtávú cél az lenne, ha ennek a diáknak valaha plusz ismeret kellene a tanulmányaihoz, versenyhez, felvételihez, azonnal jusson eszébe, hogy a múzeumban meg tudja nézni, nem csak a neten, hogy az adott tárgy vagy korszak, amiről írni akar, hogy néznek ki, mik az összefüggések.
Az idei bérletsorozat a Transzformáció címet viseli - az átalakulás témája köré szerveződnek a programok. Az 5-8, illetve 9-16 éves korosztálynak kínálnak foglalkozásokat hat intézményben.
A skanzenben a régi idők játékai, legény- és leányavatási ceremóniák kerülnek fókuszba, a képtárban a kortárs képzőművészettel, a Smidt Múzeumban a lovagok, illetve a huszárok korával, a látványtárban az évszakok változásaival és a városban élő vadállatokkal ismerkedhetnek meg a gyerekek. Az Iseumban építkezni hívják a csoportokat, a Savaria Múzeumban pedig egy római sminkes doboz és egy márványszobor-töredék köré szerveződnek a foglalkozások.
Bodorkós Orsolya múzeumpedagógiai koordinátor elmondta még, ezek a foglalkozások 60 percesek, komplexek. Megismernek egy műtárgyat, egy gyűjteményt, ez lehet természettudományos gyűjtemény, kortárs művészeti tárgy vagy időszak. A kiállítótérben a kollégák interaktívan, játékosan próbálnak élményszerűen tudást, új ingereket adni.
A bérleten kívül egyedi foglalkozásokra is van lehetőség, a Schrammel-gyűjteményben például korongozni lehet, és különleges agyagozási technikákat próbálhatnak ki a gyerekek. A múzeumpedagógiai munka egyik eredménye az lehet, hogy a gyerekek megismerik a múzeumot, és felnőttként már otthonosan mozognak benne, a szabadidő tartalmas eltöltésére alkalmas helyként gondolnak rá.
Forrás: SZTV
Fotó: Savaria Múzeum/Facebook
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.