Új InterCity-kocsik vásárlását tervezi a GYSEV
Mint írják, a járművek kialakításánál kiemelt szempont, hogy az 1. és 2. osztályú ülőhelyek mellett min. két darab mozgássérült osztályú ülőhellyel, és legalább egy mozgássérültek számára kialakított WC mellékhelyiséggel rendelkezzen egy-egy szerelvény. Szintén lényeges, hogy minimum 8 darab kerékpár szállítására is alkalmasak legyenek a szerelvényeket kiadó IC-kocsik, amelyek nemdohányzó kialakításúak.
Az InterCity-kocsik termes kialakítású utasterében követelmény, hogy a padlózat teljesen vízszintes legyen, nem lehet benne lépcső vagy rámpa. A klimatizált kocsik üléseinél konnektorok és USB csatlakozók szolgálhatják az utasok kényelmét, a kerékpártárolónál és a kerekesszékes helyeken pedig elektromos kerékpár, ill. elektromos kerekesszék töltésére alkalmas aljzat kiépítése is szükséges.
A tervek szerint a másodosztályú kocsikban elkülönített családi fülkék, az első osztályúakban pedig csendes- és businessfülke is az utasok rendelkezésére áll majd. A 200 km/órás sebesség elérésére alkalmas új IC-kocsikban wifi és utastájékoztató monitorok szolgálhatják az utazók kényelmét, a járműveket zárt rendszerű WC-kel szerelik fel.
A nemzetközileg elfogadott biztonsági követelményeknek megfelelő új IC-kocsik a tervek szerint a GYSEV és a MÁV működési területén közlekedhetnek, valamint a GYSEV határon átnyúló forgalmaiban is részt vesznek.
Illusztráció: pixabay.com
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.