Új KRESZ-en dolgozik a kormány
A minisztérium megkezdte a közlekedési szabályrendszer átfogó megújítását, amelynek keretében egy új KRESZ is születőben van - emelte ki az ünnepségen Nagy Bálint.
Az államtitkár elmondta, széles körű egyeztetés keretében, szakmai, közigazgatási, tudományos és civil szervezetektől származó javaslatok bevonásával, a nemzetközi jogalkotói-, és a hazai bírósági gyakorlatra is figyelemmel készül az új szabályrendszer, a következő szűk egy évben, 2025. március 31-ig.
"Olyan új közlekedési szabályrendszer készül, amelyben megjelennek a fenntarthatósági és az esélyegyenlőségi szempontok, nem utolsó sorban pedig képes reagálni a közlekedés változó műszaki és humán összetevőire" - összegzett az államtitkár.
Bíró József, a kampány ötletgazdája, a Közlekedéstudományi Egyesület társelnöke elmondta, 2015-ben szervezték az első kampányt tizenöt közlekedési partnerszervezettel. "Azóta folyamatosan nő a csatlakozó partnerek száma. Büszkék vagyunk rá, hogy 2024-ben országosan száznál is több szervezet szervez már aktivitást, és fontosnak érzi a közlekedési kultúra üzenetének átadását a társadalom felé" - fűzte hozzá.
A közlekedési kultúra napját Magyarországon minden évben május 11-én tartják. A szaktárca közleménye szerint a program a közlekedők egymás iránti tiszteletére hívja fel a figyelmet.
"A közlekedési kultúra napja kampányának üzenete, hogy ez egyéni szinten kezdődik a másik közlekedő tiszteletével, és kedvességgel, jó példa mutatásával" - írták, hozzátéve: ez a nap méltó alkalom arra is, hogy megköszönjék a közlekedésben, a közlekedésért dolgozók munkáját, helytállását.
Jelezték azt is, hogy a rádiókban és a streaming felületeken elérhető a tizedik alkalomra készült, Mondd, ki akarsz lenni című dal, amely Feng Ya Ou énekes szerzeménye.
A szervezők az idei indító szakmai napon arra biztattak mindenkit, hogy május 11-én csatlakozzanak a programsorozathoz, és érjék el közösen, hogy "legyen minden nap a kulturált közlekedés napja" - zárul a közlemény.
MTI
Fotó: illusztráció/Pexels
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.