Újabb két kínai autómárka jelenik meg Magyarországon
A megállapodás szerint a Duna Autó a kínai gyártónak a NEV (new energy vehicle, új energiákkal hajtott jármű) kategóriába sorolt SERES modelljeit, valamint a DFSK márka hagyományos és elektromos személyautóit és kisteherautóit fogja forgalmazni.
Az aláírás alkalmából Ormos Péter, a Duna Autó csoport vezérigazgatója hangsúlyozta: a csoport stratégiájának értelmében az autóiparban zajló átalakulások jelentős szereplője kíván lenni Magyarországon, ezért döntött úgy, hogy a kínai gyártó partnere lesz. A Duna Autó értékesítési portfóliójába mostantól 27 autómárka tartozik, ebből 4 kínai, közülük háromnak kizárólagos importőre.
A megállapodás alkalmából tartott sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a SERES Kínában a legnagyobb NEV járműgyártók között van, alkatrészbeszállítóból vált az autóipari technológiai fejlesztések éllovasává. Modellpalettája 2022-re alakult ki, azóta dinamikus növekedést produkál, már 70 országban van jelen. A SERES már létrehozta európai központját és létesített egy központi alkatrészraktárt, az év során pedig 11 európai országban kezdi meg járműveinek forgalmazását.
Magyarországon a tervek szerint az év végéig 4-6 kereskedésben kezdik meg a két márka forgalmazását, egy év alatt 10-15-re bővülhet a számuk. A jövő év végére a SERES 1000-1200 jármű eladásával egy százalékos piaci részesedést remél a magyarországi újautó-piacon.
A Duna Autó cégcsoport Ormos Péter tájékoztatása szerint mintegy 6000 autót értékesített 2023-ban. A vezérigazgató az MTI kérdésére közölte, hogy az előzetes adatok szerint a cégcsoport árbevétele tavaly elérte az 51 milliárd forintot, az adózott eredmény pedig meg fogja haladni az 1 milliárdot.
A nyilvános cégadatok szerint a Duna Autó Zrt. értékesítésének nettó árbevétele 2022-ben 38,5 milliárd forint volt a 2021. évi 38,6 milliárd forint után. Az adózott eredménye tavaly 1,24 milliárd forint, egy évvel korábban 622 millió forint volt.
(MTI)
Illusztráció: pixabay.com
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.