Úttesten tárolt beton mederlapnak ütközött egy Ford Kenézben
Ikervár felől Vép irányába tartott pénteken este egy Ford személyautó, ködös időben, írja a 112press. A kenézi Petőfi Sándor utcában vízelvezető- és járdaépítési munkálatok zajlanak, emiatt egy hosszú szakaszon 30km/órás sebességkorlátozás van érvényben és útszűkületre, valamint munkavégzésre figyelmeztető táblákat helyeztek ki.
A Fordot vezető fiatalember kérdésükre elmondta, hogy nem észlelte az úttesten elhelyezett raklapot, amin beton mederlapok voltak. Egy nagy csattanást követően azonnal az arcába robbant a légzsák. Először balra kormányozta az autót, de aztán újból jobbra kormányozott, nehogy frontálisan ütközzön egy szemből érkező járművel. Közben a nyomok alapján egy másik raklapnyi mederlappal is ütközött érintőlegesen a Ford.
A balesetben a sofőr és utasa nem sérült meg. A rendőrség vizsgálja a baleset körülményeit, többek között azt is, hogy szabályos volt-e a raklapok elhelyezése az úttesten? Néhány raklap közvilágítás alatt volt, de az, aminek a Ford nekiütközött nem. Tábla, vagy fényvisszaverő felület nem volt a raklapok előtt.
A nyomok alapján a Ford vélhetően nem a megengedett 30 km/órás sebességgel közlekedett. Egy elrepülő betondarab az út túloldalán eldeformálta az utcanév táblát, míg más darabok a járdára, mély árokba, kerítésnek repültek.
Egy utcában lakó férfi elmondta, hogy a betonlapokat aznap délután helyezték el az út szélén és részben az úttesten, mert szombaton építették volna be a munkások. A férfi felhívta a figyelmet arra is, hogy eddig történt néhány pályaelhagyásos baleset az utcában, de most már sokkal mélyebb árok "fogadja" az úttestről lehajtó gépjárműveket, vagy a járdán megcsúszó gyalogosokat. Az árokból kimászni még egy egészséges felnőttnek is gondot okozhat, nem egy idős embernek, vagy egy ittas személynek.
Fotó: Tánczos Mihály/112press
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.