Valtteri Bottas nyerte a kaotikus Forma 1-es idénnyitót Spielbergben
Több, mint fél év után újra felbőgtek a motorok és megkezdődött a 2020-as F1-es idény. A szezon ugyan jelentős óvintézkedések és változások mellett rajtolt el, a versenyzők azonban ugyanolyan motiváltan és sikeréhesen ültek be a hosszú szünet után a pilótafülkébe.
A szombati időmérőn a papirformának megfelelően ugyan a két Mercedes kibérelte az első sort, ám a rajtnál mégis Max Verstappen Red Bullja állhatott a rajtelsőséget megszerző Valtteri Bottas Mercedese mellé a második helyre, miután Lewis Hamilton fél órával a start előtt három rajthelyes rajtbüntetést kapott, amiért az időmérőn nem vette figyelembe a sárga zászlót.
A rajt után Valtteri Bottas jól jött el a többiektől, így simán megőrizte az első helyét, nagyon hamar elhúzott. A holland Verstappen is megőrizte a második helyét, a nagy vesztes a 3. helyről staroló McLarennel Lando Norris volt, akit a másik Red Bullban Alexander Albon és Hamilton is megelőzött, így az 5. helyre esett vissza.
Az eltérő taktikával az élmezőnyből egyedül keményebb, közepes keveréken rajtoló Max Verstappen számára hamar véget ért a verseny, ugyanis a 11. körben ugyanis váratlanul lelassult a Red Bullja, így feladni kényszerült. Hasonlóképpen műszaki okok miatt adta fel Daniel Ricciardo (Renault) és Lance Stroll (Racing Point) is még a 20. kör előtt.
Az élen ekkor már magabiztos előnnyel haladt a két Mercedes, Bottas könnyen tartotta biztonságos távolságban Hamiltont. Hogy felpörögjenek az események, arról egy biztonsági autós fázis gondoskodott. A Kevin Magnussen kiesése miatt beküldött Safety Car alatt a mezőny jó része letudta első kerékcseréjét. A biztonsági autó távozása után aztán folytatódott Sebastian Vettel meglehetősen balszerencsés hétvégéje, miután a maranellói istállóhoz éppen a helyére érkező Carlos Sainzzal ütközött.
A folytatásban már megint éppen unalmassá vált volna a futam – Albon zárkózott a két Mercedesre az élen –, amikor rádión figyelmeztették a német csapat pilótáit, hogy gond lehet az autóval és kíméljék azt. George Russel kiesése miatt aztán másodszor is jött a biztonsági autó az 50. körben, Albon pedig feldobta a lágyabb gumikat, így próbálta támadni a negyedik helyről Pérezt.
S milyen jól tette, hogy váltott: az újra rajtot követően az első lehetőségnél feljött a harmadik helyre, s azonnal jött is vissza a biztonsági autó, mert Kimi Räikkönnen jobb elsője leszakadt, s elszabadult, így a "Jégember" számára is véget ért a verseny.
Az újabb újra rajt után továbbra is Albon maradt a figyelem középpontjában, aki már a második helyen álló Hamiltont támadta, s ahol néhány körrel korábban Pérezt, most a címvédőt is megelőzte. Majdnem, a Red Bull és a Mercedes ugyanis összeért, s a thaiföldi versenyző megpördült és a mezőny végére esett vissza. Hamiltont pedig 5 másodperces időbüntetéssel sújtották.
Így viszont a tulajdonképpen csendes versenyt futó Leclerc került helyzetbe, miután nagy tempóra kapcsolva előbb Norrist előzve feljött a negyedik helyre, majd Pérezt is megelőzve a harmadikra, s ekkor ő már tudta, hogy valójában a második lesz, mert Hamilton előnye csak 2 másodperc volt előtte.
Néhány körrel a verseny vége előtt aztán az is kiderült, hogy Pérez is ötmásodperces időbüntetést kap, mert túl gyorsan ment a bokszutcában, így Lando Norris előtt ott volt a lehetőség, hogy pályafutása során először dobogóra állhasson: és ez végül sikerült is neki, 4.8 másodperccel Hamilton mögött szelte át a célvonalat a leintés pillanatában.
A futamot végül Valtteri Bottas nyerte, a második helyen Charles Leclerc ért célba, míg a harmadik helyet Lando Norris szerezte meg a McLarennel. A kaotikus hajrával záruló versenyt mindössze 11 versenyző fejezte be, az egyedüli, aki pont nélkül finiselt: a friss újonc, a Williams kanadai pilótája, Nicolas Latifi.
A szezon egy hét múlva folytatódik, szintén Spielbergben, az 1. Stájer Nagydíjjal.
Fotó: Twitter/Mercedes-AMG F1
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.