km/óra
  2025.01.06., hétfő  •  Boldizsár napja
Virtuális játékok, hús-vér közösség

Virtuális játékok, hús-vér közösség

Az e-sportok népszerűsége gyorsabban növekszik bármely más hagyományos sportágénál. Meglátva a lehetőséget, egy szombathelyi egyesület is kitűzte, hogy megalapozza Vas megyében a gamerek közösségét.

 

Milliárdos piac

 

Az utóbbi évtizedekben a számítógépes játékok kultúrája együtt fejlődött az informatikával. Az út robbanásszerű volt: ahhoz képest, hogy az egymás elleni virtuális viadalok hajnalán, a hetvenes években még egy Rolling Stone magazin-előfizetés járt az első játékos a játékos elleni bajnokság megnyeréséért az akkor népszerű űrharc-szimulátorban, mára az e-sport dollármilliárdokat megmozgató piaccá nőtte ki magát. 

 

Legyen szó virtuális focibajnokságról, autóversenyzésről vagy akció- és kalandjátékokról, nézők, szponzorok és online médiumok hada követi a versenyeket, melyeket nem ritkán nemzetközi ligákban szerveznek meg. A felhajtásnak köszönhetően egyre több játékos számára a versenyek többet jelentenek egy közös, hétvégi hobbinál a haverokkal. A profik világában az e-sport egy kemény, elhivatottsággal járó munka, amit komoly szinten űzve nagy pénzeket lehet keresni. Nem véletlen, hogy a lehetőséget a sportklubok is kezdik felismerni. Nem találni olyan olyan nyugat-európai topklubot, mely ne lenne jelen a piacon, sőt, Magyarországon is indult több e-sport szakosztály, elég csak a Honvédet, az MTK-t, vagy az Illés Akadémiát felsorolni. Utóbbi Szombathely nem egyetlen, virtuális versenyekre szakosodott szervezete.

 

eSport Szombathely

 

2018-ban az ex-futsalválogatott Halmos Máté több, szombathelyi kötődésű alapító társával létrehozta az eSport Szombathely Sportegyesületet. A szervezet két alapvető célt tűzött ki: elsősorban azt, hogy ne csak online, hanem hús-vér közösséget hozzanak létre, mindig kihangsúlyozva a szombathelyi kötődésüket. Az alapító magból nem csak az elnök érkezett a hagyományos sportok világából, hiszen többen élsportolók, olimpikonok voltak, akik felismerték az e-sportban rejlő lehetőséget. A versenysportból hozott szemléletük miatt rendkívül fontos számukra az egészségtudatosság, emiatt az egyesületet is ilyen meggyőződéssel vezetik. „A digitális fejlődésnek és a járványhelyzetnek hála, online már mindenben boldogulni tud az ember. Stabil internet mellett a világ legtermészetesebb dolga, hogy játszani lehet, hogy közösségek alakulnak ki, és barátságok, sőt szerelmek is köttetnek. Azonban, ha az offline térbe is át tudjuk terelni a játékosokat, azzal csak őket és a szervezetünket erősítjük. Az egyesületünk célja, hogy közösséget alkosson a régió gamerei számára. Ezért is szeretnénk kialakítani egy e-sport akadémiát.” – mondta el lapunknak a szervezet vezetője.

 

Akadémiát hoznak létre

 

Az akadémia közösségi térként és edukációs központként is üzemelni fog, otthona a tervek szerint a Haladás Sportkomplexumban lesz. Halmos Mátéék azon dolgoznak, hogy a játékosok mindent megtaláljanak itt, amire szükségük lehet: az asztali PC-játékosoknak tíz, nagy erősségű gamer gépet szereznek be, a konzolos játékok szerelmeseit újgenerációs gépek és szimulátorok várják, a virtuális valóság iránt érdeklődőknek pedig ismeretterjesztő és szórakoztató VR-eszközöket fognak rendelkezésre bocsájtani. Mindezt nem olcsó mulatság beszerezni és fenntartani, éppen ezért az eSport Szombathely bízik benne, hogy találnak helyi támogatókat, akik meglátják azt a piaci lehetőséget az e-sportban, amit világszerte a nagyvállalatok már felfedeztek. Ezzel kapcsolatban az elnök hozzátette: „Alulról építkező és táplálkozó szervezet vagyunk, tehát a régió gamereire, a tagjainkra támaszkodunk. Ha ők a segítségünkkel ki tudják bontakoztatni a tehetségüket és jó versenyeredményeket érnek el, akkor lesznek helyi szurkolóink, célközönségünk, akiket látva majd a helyi potenciális támogatókat is meg tudjuk szólítani. Az Akadémiához keressük az együttműködő partnereket, akikkel közös sikereket és célokat érhetünk majd el a régió képviseletében!”

 

 

A klub versenyzői már most komoly eredményeket értek el. Idén a FIFA eClub világbajnokságán hazánkat a DVSC mellett az eSport Szombathely képviselte, és eredményeinek köszönhetően jelenleg az ország 3. legmagasabban jegyzett egyesülete (világranglista #426.). Jordán Benedek Playstation platformon Magyarország legmagasabban jegyzett játékosa (világranglista #401.). Kondákor Kevin Xboxon a világbajnoki részvétel mellett több mint ezer versenyző közül végzett az első helyen a MOL Gamer Kupán (világranglista #286.). A magyar virtuális Forma 1 előző szezonjában pedig Visnyovszky Roland ezüstérmet szerezve zárta az idényt az Universal Ligában, idéntől pedig a felnőttek között versenyez az eSport Szombathely új felfedezettje, a mindössze 11 éves tehetség, Nagy Zsombor is.

 

Az eSport Szombathely korosztálytól függetlenül minden játékost örömmel vár a soraiba, legyen szó szórakozni vágyókról vagy komoly célokkal érkező versenyzőkről. „A videójátékok és az e-sport nem csak a fiataloknak szólnak. Az elmúlt években még szépkorúakkal is megismerkedtem, akik folyamatos felhasználói a játékoknak. Sokan, akik azt gondolják, hogy távol állnak ettől a világtól, elfelejtik, hogy a telefonjukon a Candy Crush és a Szókirakó is videójátéknak számíthat” – tette hozzá Halmos Máté.

 

CsA

címkék
Savaria Fórum 33. évfolyam 45. szám - 2024.12.20.
Savaria Fórum 33. évfolyam 45. szám - 2024.12.20.
tematikus oldalak