Vizsgálatot indított az MLSZ a Haladás-csapatbusza miatt
Az ugytudjuk.hu számolt be elsőként arról, hogy a Szombathelyi Haladás Kft. valószínűleg eladta a tao-támogatásból vásárolt csapatbuszt. Az MLSZ azonban csak annyit közölt a portál érdeklődésére, hogy az ügyben vizsgálat folyik, azonban annak lezárásáig nem nyilatkozik a szövetség.
Az index. hu nézett utána a részleteknek. A klub 2016-ban vásárolta az akkor 80 ezer kilométert futott, Neoplan autóbuszt, ami 80 millió forintba került, 30 százaléka volt az önrész, a többit a tao-támogatásból tette hozzá a klub, amely akkor még Sopronban jétszotta a meccseit, ezért volt szükség a járműre - erről egyébként a megyei napilap online verziójában Tóth Miklós ügyvezető számolt be.
Az Index a Jármű Szolgáltatási Platform adatai alapján arra a következtetésre jutott, hogy a jelenleg 170 ezer megtett kilométernél járó busz minden valószínűség szerint gazdát cserélt.
Hogy pontosan ki is az új tulajdonos, arról nincsenek pontos információk.
Az MLSZ vizsgálatra a tao-rendszer elszámolási szabályzata ad magyarázatot:
"A beszerzéskor 100 ezer forintot meghaladó bekerülési értéken nyilvántartásba vett tárgyi eszköz a könyv szerinti érték leírásáig csak indokolt esetben, a jóváhagyást végző szervezet előzetes írásbeli hozzájárulásával idegeníthető el, illetve terhelhető meg."
Az esettel kapcsoaltban kerestük Tóth Miklós, a Szombathelyi Haladás Kft. ügyvezetőjét, de nem értük el. Amennyiben sikerült beszélnünk vele, közzétesszük a klub álláspontját is.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.