Volánbusz: újabb viszonylatokon lépnek életbe járványügyi menetrendek
A Volánbusz Zrt. szerdai közleménye szerint a távolsági közösségi közlekedés újjászervezésének második lépcsőjében, július 1-től Eger és Kalocsa között megszűnik a közvetlen autóbuszos kapcsolat. A járatok a Kecskemét-Eger szakaszon új időpontban közlekednek, és Cegléden, valamint Jászberényben is csatlakozást biztosítanak a vasúthoz, ezáltal gyorsabbá válik az eljutás például Szegedről Jászberény és Gyöngyös irányába, illetve vissza.
A Budapest-Erdőtelek-Sarud-Tiszafüred viszonylaton egy járatpár megszűnik, a Budapestről 7.15-kor és az Abádszalókról 12.30-kor induló, Gyöngyös és Tiszafüred érintésével közlekedő járatok pedig megállnak többek között Hevesen, Kömlőn, Tiszanánán, Sarudon és Újlőrincfalván is.
Szintén július 1-től megszűnnek a - többségében hétvégente közlekedő - országos autóbuszjáratok a Budapest-Győrszemere-Pápa, a Győr-Székesfehérvár-Kecskemét és a Berettyóújfalu-Debrecen-Miskolc-Ózd, valamint a Veszprém-Kisbér-Komárom, a Budapest-M1-Tatabánya-Oroszlány-Kisbér és a Celldömölk-Sümeg-Zalaegerszeg viszonylaton.
A változásokról részletesen a Volánbusz honlapján tájékozódhatnak az utasok.
A módosításokat - a megrendelő Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kérésére - ezúttal is elsősorban az utasok változó igényeit, valamint az ország távolsági közösségi közlekedésének alapját jelentő vasúthálózat előnyét és elsőbbségét figyelembe véve alakította ki a közlekedési társaság.
A járványügyi készültségben alkalmazott menetrendek a mindenkori igényekhez rugalmasan igazodó kínálatot biztosítanak az utasoknak. A nyár folyamán több ütemben életbe lépő változásokról a Volánbusz a szokott módon, ismert csatornáin tájékoztatja utasait - tették hozzá. (MTI)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.