… hogy minél hamarabb útra kelhess!
– Az jól látszik, hogy az idegenforgalom az egyik legnagyobb vesztese a kialakult helyzetnek. Az is nyilvánvaló, hogy egyik napról a másikra nem áll majd helyre a világ rendje, az utazásokat, az arra szánt összegek elköltését meggondolják az emberek. Arra számítunk, hogy a belföldi turizmus élénkülhet meg leghamarabb, és természetesen ez a hazai gazdasági érdek is – mondja Grünwald Stefánia, a Savaria Turizmus Nonprofit Kft. vezetője. – A kampányainkat teljes mértékben az online térbe helyeztük át, hiszen jelenleg ezeket a felületeket böngészik a legtöbben. Ezért a közösségi oldalakon hirdettünk meg több akciót is.
A Minden napra egy kérdés Szombathelyről kvízjáték már január óta zajlik, és az év végéig tart. A válaszadók között hetente későbbi kulturális programokra sorsolunk belépőt, az összes kérdésre helyesen válaszoló szombathelyi játékosok egerszalóki utazást nyerhetnek, a nem idevalósiak pedig nálunk tölthetnek el egy hosszú hétvégét.
A másik, ezzel is összefüggő sorozat az Egy perc Szombathely, amelynek a célja az ismeretterjesztés. Minden héten két-két témát dolgozunk fel. Röviden, érthetően, egy kicsit talán bulvárosabban, színesebben. Az első heti témáink természetesen a városalapítást, Claudius császár személyét járják körbe, aztán folyamatosan haladunk át a város történelmén, sorra vesszük a jeles szombathelyi személyiségeket, bejárjuk a nevezetes épületeket, a parkokat – így próbáljuk bemutatni a várost, ami nemcsak a vendégek, hanem a szombathelyiek számára is tartogat majd érdekességeket. Aki ezeket rendszeresen elolvassa, bizonyára eredményesebb lesz az előbb említett kérdés-felelet játékban is!
Készítünk 3D-s filmeket is, amelyeknek a segítségével virtuálisan lehet látogatni szombathelyi épületeket, múzeumokat, köztereket. Ennek a szlogenje: Élvezd Szombathelyt a szófáról, élőben majd kárpótol!
Nemrég indult a #nekemezszombathely kihívás is, melyben közéleti szereplők osztják meg gondolataikat a városról, és kérnek fel újabb szombathelyieket vagy a városhoz kötődő ismert embereket arra, hogy tegyék ugyanezt. Reméljük, hogy rejtett kincsekre is bukkanhatunk, hiszen így esetleg szokatlan nézőpontokból is láthatjuk majd Szombathelyt. Időközben a város turisztikai honlapjának fejlesztésén is dolgozunk, amíg ez élesedik, a nyereményjáték a kviz.visitszombathely.com/hu weboldalon és a Tourinform Iroda Facebook-oldalán elérhető.
Tíznaponként tesz közzé kisfilmet Szombathelyről a megyei turisztikai szövetség a honlapján (www.visitvas.hu) és a Facebook-oldalán, de a megye más településeiről, tájegységeiről is készülnek hasonlók.
– Ebben az időszakban az a legfontosabb szakmai cél, hogy láthatóak maradjunk! – emlékeztet Kondora Bálint, a Vas Megyei Turizmus Szövetség elnöke. – Tagjainktól az kértük, hogy készítsenek saját filmeket, így mindennap friss videós tartalommal irányíthatjuk rá a figyelmet a helyi értékekre. Ezeket minden közreműködő szervezet megosztja a saját felületein is, így széles közönséget érünk el nemcsak a megyében, hanem azon túl is. Ez a felvezetése annak a marketingkampánynak, amit majd a válság lecsengése, illetve a turizmus újbóli fellendülése idejére időzítünk. A cél az, hogy impulzust adjunk bárkinek a későbbiekre: amikor majd keresik, hova érdemes elutazni, merre vannak szép vagy izgalmas látnivalók, hol a legjobb fürdőzni, merre lehet kirándulni, akkor Vas megyei desztinációt válasszanak!
A szombathelyi kisfilm elérhető:
https://www.facebook.com/savariaturizmus/videos/236994564173433/?v=236994564173433
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.