Alig szervizelünk az ünnepi utazások előtt
A Smartsurance Technologies egy magyar startup, amely 2017-ben fejlesztette ki a használatalapú Casco-biztosításáról, valamint az okosparkolási megoldásáról ismert Cristo applikációt. A startup megbízásából a Pulzus kutatási applikációval idén december 4-6 között készítette el a Cristo reprezentatív felmérését, amelybe a 18 év feletti magyar lakosságból, 511 embert vontak be.
Megállapították, a gépjármű életkorának növekedésével folyamatosan ritkul azoknak az autótulajdonosoknak a száma, akik hosszabb út előtt rutinszervizbe viszik autójukat: míg az egy évnél fiatalabb autók esetében 66,7 százalék nézeti át a járművet, 11-15 éves autóknál ez az arány 23,1, a 15 évnél idősebb autóknál pedig mindösszesen 10,3 százalék.
Ugyanakkor megjegyezték, a 150 kilométernél hosszabb út előtt érdemes alaposan felmérni az autó műszaki állapotát, mivel az út hossza és a téli útviszonyok egyaránt próbára teszik a járművet, egy nem megfelelően karbantartott autó pedig életveszélyes is lehet, különösen igaz ez az idősebb autóknál. Mindezt pedig aligha hagyhatja figyelmen kívül a magyar autós társadalom, hiszen a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint a 3,92 millió járműből álló autóállomány átlagéletkora 14,7 év.
A felmérés azt is vizsgálta, hogyan készítik fel a tulajdonosok az autóikat a téli időszakra: a válaszadók 86 százaléka jelezte téli gumira vált, 84 százalékuk kicseréli az ablakmosó-folyadékot, 70 százalékuk bekészíti az autóba a jégkaparót és a hóláncot.
A közleményben óvatosságra és körültekintésre int a Magyar Autóklub is, amely szerint a téli gumiabroncs és a hűtőfolyadék ellenőrzésén túl érdemes rutinszervízre is elvinni az autót, különösen hosszabb utak előtt, ahol ellenőrzik a futómű és a kopóalkatrészek állapotát és az akkumulátort.
Forrás: MTI
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.