Augusztustól drágább a parkolás
A belvárosi piros zónában augusztus 1-től már 600 forintot kell fizetni, azaz másfélszeresére drágul a parkolás az I-es övezetben. A díjemelésről a júniusi közgyűlés döntött. A SZOVA előzetesen felülvizsgálta a rendszert, és az emelkedő költségek ellensúlyozása érdekében javasolta a drágítást. Az autósok egy része azt mondja, parkolni muszáj, így fizetni is.
A II-es övezetben 240-ről 320 forintra, a III-as zónában 120-ról 160 forintra emelkedik egy óra parkolás ára elsejétől.
Horváth Attila alpolgármester az SZTV érdeklődésére elmondta, hogy a díjemelésekre azért volt szükség, hogy működjön a város. A költségvetésért is felelős alpolgármester hozzátette, mindenki, aki jár boltba, tudja, érzi, hogy minden drágul - az önkormányzat is kénytelen emelni a térítési és szolgáltatási díjait. A parkolási árváltozás részben ebből fakad, másrészt viszont forgalomszabályozási szándék is van benne: kevésbé zsúfolt, tisztább levegőjű belvárost szeretnének. A 600 forintos díj valóban drága, de a többi zónában ajándék óra is jár, ezzel ösztönzik az autósokat, hogy inkább ott parkoljanak - mondja Horváth Attila.
Az alpolgármester hozzáfűzte még, hogy a második, azaz a sárga zónában egy óra kifizetése esetén két órát parkolhatnak, a zöld zónában pedig egy óra kifizetésével 3 órát parkolhatnak. A belváros valóban drága, de aki nem tud vagy nem akar bejönni, annak kicsit sétálnia kell, vagy használja a tömegközlekedést, vagy jöjjön be biciklivel. Ezt az intézkedést nem feltétlenül költségvetési szempontból, hanem olyan szempontból hoztuk, hogy egy élhetőbb belvárost szeretnénk.
A cél az, hogy kevesebb autó terhelje a belvárost, és a gépkocsi helyett alternatív közlekedési megoldásokat válasszanak az emberek, például a helyi járatos buszokat vagy a kerékpárt. Jelenleg folyik a bicikliutak felülvizsgálata, hogy mely szakaszok szorulnak sürgős felújításra, augusztus elsejétől pedig változik a buszmenetrend, hogy az utasok igényeit még jobban kiszolgálja a város tömegközlekedési rendszere.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.