Az elkészült okmányokat jelenleg csak postai úton kapják meg az ügyfelek
A kormányablakoknál változatlanul heti 44 órás nyitva tartással biztosítják az ügyfélkiszolgálást. Néhány könnyítés is érvénybe lépett a lejárt okmányokat illetően.
Dr. Vörös Zsuzsanna, a Szombathelyi Járási Hivatal és Kormányhivatal osztályvezetője elmondta, hogy a magyar állampolgárok 2020. április 12-ét követően lejáró valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 1 napig érvényes. Ez a rendelkezés vonatkozik például a személyi igazolványra, az útlevelekre, a parkolási igazolványra, valamint a forgalmi engedélyben szereplő műszaki érvényességre is.
Akiknek külföldön is érvényes okmányokra van szükségük, lejárt okmányaikat meg kell hosszabbítaniuk a kormányablakokban.
Az elveszett okmányokat a magyarország.hu oldalon, vagy személyesen van lehetőség pótolni a kormányablakoknál. Az elkészült okmányokat jelenleg csak postai úton kapják meg az ügyfelek, a személyes találkozások minimálisra csökkentése miatt. Az osztályvezető elmondta, hogy az ügyfelek fegyelmezettek, pontosan érkeznek az időpontokra, és betartják az egészségügyi szabályokban foglaltakat.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.