Cserélik a lámpaoszlopokat a Derkovits-városrészen
Tavaly áprilisban kidöntött a viharos szél egy rozsdás villanyoszlopot a Szűrcsapó-Rohonci kereszteződés közelében. A kandeláber két parkoló autót rongált meg: betörte egy BMW hátsó ablakát, roncsolta a kocsi tetejét, egy Fordnak pedig a motorházteteje horpadt be. Szerencsére épp senki sem járt arra, személyi sérülés nem történt. Ekkor kérte Czeglédy Csaba önkormányzati képviselő az áramszolgáltatótól, hogy szakembereik vizsgálják felül a régi, balesetveszélyes lámpaoszlopokat. A munka elkezdődött, hét elején a Perintparti sétányon dolgoztak a szakemberek.
Csiszér-Kovács Viktória, az E.ON Hungária Zrt. vállalati kommunikációs szakreferense az SZTV érdeklődésére elmondta, hogy az eset kapcsán az E.ON szakemberei megvizsgálták a közvilágítási oszlopokat, nem csak a helyszín közvetlen közelében, hanem annak közvetlen közelében is. A helyszíni felmérések alapján egy részletes terv készült a korrodált oszlopok cseréjére, ez összesen 86 régi oszlopot jelent. 20 olyat találtak kollégáik, ahol a korrózió nagyobb mértékű volt, ezek cseréjét előre vették, a többi oszlop cseréje tavaly októberben megkezdődött, és várhatóan idén február végére fejeződik be.
Az acél kandeláberek érintkeznek a talajjal, az eső, a járdák téli sózása is rongálja őket, idővel elhasználódnak. A cserére szoruló oszlopok nagy része a Derkovits-városrészen, a többi a Joskar-Ola-lakótelepen található.
A szerelők napközben dolgoznak, így az éjszakai közvilágításban nem lesz szolgáltatási szünet. Legfeljebb annyi kellemetlenség adódhat, hogy amíg a darus autó dolgozik, elállja az utat és a közlekedőknek kerülniük kell. A szolgáltató a lakók és az arra járók türelmét kéri. Az oszlopcsere több tízmilliós költsége az E.ON-t terheli.
kzs
Fotó: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.