Elvenné az állam az önkormányzatoktól az uniós nagy fejlesztéseket
A törvény elfogadása esetén az európai uniós forrásból a jövőben megvalósuló városi, települési szintű beruházások teljes körű irányítása és végrehajtása is állami monopóliummá válna és csak politikai alkuk révén, a mindenkori miniszter jóindulatából kaphatná vissza egy város megválasztott vezetése a saját fejlesztési feladatainak irányítását, menedzsmentjét, hívja fel a figyelmet a Telex.hu-n megjelent vélemény cikkében Vitézy Dávid, volt közlekedési államtitkár.
Szerinte a tervezet indokolatlan centralizációt hozna, mivel gyakorlatilag minden jelentősebb önkormányzati projekt állami ellenőrzés alá kerülne. Vitézy példaként hozta fel, hogy olyan nagyvárosi fejlesztések, mint Szeged, Debrecen vagy Miskolc villamosfejlesztései, állami beruházásokká válnának. Budapesten pedig az M3-as metró felújítása és a négyes metró építése sem valósulhatna meg a főpolgármester és a BKK/BKV kizárólagos hatáskörében.
A volt államtitkár hozzátette, nem tudja, miért hallgat a fővárosi vezetés a törvényjavaslat kapcsán. Vitézy figyelmeztetett, hogy a törvény elfogadásával a pesti rakpart megújítása és más nagyvárosi projektek, mint a debreceni 3-as villamos megépítése is állami beruházássá válnak.
Vitézy Dávid aggodalmát fejezte ki a túlzott centralizáció miatt, mely akadályozhatja a városok fejlődését.
Fotó: Facebook/Lázár János
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.