Itt jó élni: elkészült Szombathely új imázsfilmje és turisztikai honlapja
Grünwald Stefánia, a Savaria Turizmus Nonprofit Kft. ügyvezetője köszöntötte a jelenlevőket az eseményen: a Covid-időszakban kezdődött el az fejlesztési folyamat, melynek eredményeképp elkészült Szombathely új turisztikai honlapja, az egy héten belül elérhetővé váló visitszombathely.com, megszületett egy új imázsfilm, és friss kiadványok készülnek.
Kassai Ferenc grafikus alkotta meg az új arculatot, a Szombathely nevével nyelvi játékba hozható ZOOM ('nagyít', 'nagyítás') szócskára alapozva, mely nemcsak szójátékként, hanem a képi világban is megjelenik. Az új arculat, a nemzetközi trendeket követve, dinamikus, azaz stabil elemei mellett (például változó szlogenekkel) folyton megújul majd, azaz egy olyan szisztéma, amely variábilis és rugalmasan folytatható.
Horváth Soma alpolgármester három dolgot emelt ki a megújulásból: az új, turisztikai funkcióhoz jutott Víztornyot, a folyamatban lévő Murális Műhely projektet, mely Magyarország legnagyobb kortárs szabadtéri képzőművészeti látványossága lehet, és az imázsfilmet, mely a Savaria Mozi vetítései előtt már hetek óta látható, és azt fejezi ki számára, amit érez: Szombathely a legjobb hely!
Horváth Soma alpolgármester szerint a film, azt fejezi ki, amit érez, hogy jó itt élni
Mészáros Zsolt, a honlap készítője bemutatta a felületet: szabadtéri és beltéri programok, szállások, látványosságok, nevezetességek, mozik, edzőtermek, éttermek ismerhetők meg és érhetők el egy kattintásra, útvonaltervező indítható valamennyihez, van programajánló, a Savaria Turizmus Iroda ajándéktárgyai webshopon vásárolhatók meg, és hozzáférhetővé válik a fotóadatbázis, mely Mészáros Zsolt (aki kilenc éve fotóz az nkft.-nek) munkáit tartalmazza.
Mészáros Zsolt érdeme a visitszombathely.com elkészülte
Az angol–magyar nyelvű visitszombathely.com-ról is elérhető lesz ezután az Érezd Szombathelyt! programsorozat felülete, egy párosító játékkal pedig Szombathely történelmi nevezetességeit ismerhetjük meg.
Nagy Gergely, az Artvertising Group Reklámügynökség kreatív igazgatója és Zalka Dávid, a reklámügynökség operatőre és rendezője elmondták, hogy hiteles, befogadható hatásra készültek, mikor az imázsfilmet forgatták. Ehhez kicsit megismerték Szombathelyt, amit nyüzsgőnek, lakóit mosolygónak, vidámnak tapasztalták, ami, kisváros lévén, kissé meg is lepte őket. A film fókuszába a szombathelyiek büszkeségét állították, s egy olyan várost mutattak be, ami a turisták számára is vonzó.
Nagy Gergely és Zalka Dávid az imázsfilm készítéséről beszéltek
Az itt élő emberekre, s nem az épített környezetre koncentráltak, és nem statiszták, hanem „valódi” szombathelyiek szerepelnek benne (akikből néhányan a sajtótájékoztatón is részt vettek). A film, mely azt üzeni, hogy itt jó élni, Szombathely a legjobb hely, a Youtube-on, a város honlapján, és a Facebookon már elérhető.
Fotók: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.