Fekete-fehér lett a zöldkártya
Megszületett ugyanis az a nemzetközi megállapodás, amely lehetővé teszi, hogy tagállamok, illetve biztosítóik a jövőben fekete-fehér alapon bocsássák ki a fedezetigazolást.
A zöldkártya-rendszer magyarországi szervezete, a Mabisz által működtetett nemzeti iroda péntektől a kgfb-vel foglalkozó valamennyi biztosítótársaság számára engedélyezte a fekete-fehér alapszínű zöldkártyák kibocsátását.
A járványhelyzet és a nyári szabadságolások miatt ugyanakkor átmeneti időszakot biztosítanak az átállásra. Szeptember 30-ig így zöld alapszínű zöldkártyák kibocsátására is marad lehetőség mind papír alapon, mind elektronikus úton. Október 1-jétől viszont már csak fekete-fehér zöldkártyák adhatók ki - közölte a Mabisz.
A Mabisz közleménye emlékeztet, hogy a Magyarországon megkötött gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés kiterjed az Európai Gazdasági Térség tagállamainak területére, Svájcra, valamint azokra az országokra, amelyekkel erről kétoldalú megállapodás született. Ennek keretében egyes országok - köztük az összes uniós tagállam - külön megállapodás alapján a fedezet igazolásául elfogadják a gépjármű forgalmi rendszámtábláját.
Azokba az országokba azonban, amelyek csak a zöldkártya rendszerben vesznek részt, a rendszámegyezményben nem, a biztosító által kibocsátott, a fedezet meglétét igazoló zöldkártya szükséges a határátlépéshez.
A magyar autósoknak jelenleg a szomszédos országok közül csak az Ukrajnába való belépéshez kell zöldkártyával rendelkezniük. Vannak azonban olyan országok, ahová a Mabisz annak ellenére javasolja a zöldkártya elvitelét, hogy azok a rendszámegyezmény részesei. A szövetség jelezte: ezekről az országokról rendszeresen tájékoztatást ad honlapján. (MTI)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.