Hatszázezer utassal kezdte az évet Ferihegy
A Budapest Airport közleménye szerint a repülőtér utasforgalmi adatain jól látszik a nyári szezon kezdete, de a növekvő forgalomban az átoltottság mértéke, az utazási korlátozások enyhítése és a Budapestről egyre több célállomásra induló repülőjáratok száma is komoly szerepet játszik.
Ismertetik: az év első negyedévében tapasztalt stagnálást áprilisban és májusban mérsékelt növekedés követte, de júniusban már 266 481 utasra kúszott fel a budapesti légikikötő forgalma, ami a májusi összforgalomnak több mint háromszorosa. A légitársaságok által kínált kapacitás a második negyedévben a tavalyihoz képest közel megduplázódott, a népszerű célállomások esetében akár közel 500 százalékkal is nőtt.
Az év első három hónapjában a napi utasforgalom 2000-3000 fő között alakult, júniusra pedig megközelítette a napi átlagos 10 000 főt, várhatóan júliusban és augusztusban jelentősen tovább fog emelkedni. Közölték: a légitársaságok rugalmasan reagáltak az utazási korlátozások enyhítésére, fokozatosan építették vissza vagy sűrítették járataikat. Budapestről a járvány előtt 153 desztinációt vehettek célba az utasok, amelyből 2021 júniusában már 90, az elkövetkező hónapokban pedig akár 120 célállomás is elérhető lehet a magyar fővárosból menetrend szerinti járatokkal.
Júniusban átlagosan heti 250-300 menetrend szerint közlekedő járatot szolgált ki a repülőtér, emellett újra megjelentek a charterjáratok is a legnépszerűbb nyaralócélpontok - Egyiptom, Görögország és Törökország közkedvelt nyaralóhelyei - felé.
A július 1-jétől érvényes EU-s védettségi igazolással a koronavíruson átesett, a célországban elfogadott ellenanyaggal oltott, illetve a negatív PCR-teszttel rendelkező utasok számára szabaddá és biztonságossá válik a mozgás az unión belül. Emellett az egyes országokkal kötött kétoldalú megállapodásoknak megfelelően magyar védettségi igazolvánnyal számos, a schengeni övezeten kívül eső célállomásra is lehet utazni. Minden más úti cél esetében az adott célországban érvényes előírások az irányadók.
Forrás: Budapest Airport, MTI
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.