Ezt mondta Hende Csaba a 2022-es választási kampányban ígért útfejlesztésekről
Szerdán interjúzott a Nyugat.hu az országgyűlési képviselővel, a beszélgetés apropóját az adta, Hende múlt héten bejelentette, hogy két szombathelyi multi állami támogatást kap egy úgynevezett gyármentő program kertéből.
A szombathelyi gyártámogatásokról: A TDK 1,52 milliárd forint támogatást kap megújuló energiatermelésre, míg a Schaeffler 1,3 milliárd forintot e-mobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztésre. Erről szólt a politikus bejelentése (alul keretes írásunkban részletesen is olvasható). A Nagy Márton által jegyzett "gyármentő program nem a csőd szélén álló gyárakat menti meg, hanem jó helyzetben lévő, perspektivikus cégek fejlesztéséhez ad a kormány támogatást", mondta most az interjúban. A Nyugat korábban megkérdezte mindkét céget, a Schaefflernél azt mondták, hogy nem igényeltek és nem is kaptak támogatást, míg a TDK későbbre ígért választ.
A gazdasági mutatókról: "Magyarország kikerült a technikai recesszióból, ellentétben mondjuk Németországgal, Ausztriával, Spanyolországgal, Csehországgal, a gazdasági növekedésünk pedig meghaladja az európai átlagot. Tehát nem azt kell kérdezni, mit hibázott el a magyar gazdaságpolitika, hanem hogy miért vagyunk jobb helyzetben, mint az említett országok", mondta a képviselő, aki azzal is elbüszkélkedett, hogy az inflációt 10% alá szorították (9.9% volt a KSH legutóbbi adataiban). Amikor pedig az újságíró arra kérdezett rá, hogy a csaknem egy éve Európa-bajnok magyar infláció okai között van-e szerepe a kormány gazdaságpolitikájának, dr. Hende visszakérdezett: - Miben lenne?
A vendégmunkásokról: "A kormányzati kommunikáció soha nem mondta azt, hogy tisztességes emberek törvényes, szabályozott feltételek között időlegesen ne dolgozhatnának Magyarországon. Ez nem ugyanaz, mint amikor a déli határt papír nélküli, láthatóan erőszakos emberek megostromolják. A magyar demográfiai mutatók és a gazdaság fejlődése miatt egyszerűen szükség van rájuk". Engedélyek birtokában jönnek, határozott időre maradhatnak csak, amit nincs módjuk meghosszabbítani.
A 2022-es választási kampányban beígért gyorsforgalmi utakról (Kőszeg-Szombathely gyorsforgalmi, új északi elkerülő és a Szombathely-Egyházasrádóc új 86-os): A kormány 2022 nyarán leállított minden fizikailag el nem kezdett beruházást, így hiába volt meg a szerződés 2022 februárjában a Strabaggal az északi elkerülőre, ebből nem lett semmi. Ágh Péter és V. Németh Zsolt képviselőtársaival a "sírból hozták vissza" ezeket a projekteket, a kormány ugyanis idén nyáron 24 beruházást visszatett az "élők sorába" és ezekhez forrásokat is rendelt. Mindhárom beruházás újraéledt tehát, tervezési fázisban vannak, amire 5 milliárd forint áll rendelkezésre. A Szombathely-Egyházasrádóc szakasznál az engedélyes tervekre írtak ki pályázatot, míg a másik két beruházásnál a kivitelezési tervekre. Arra konkrét dátummal nem válaszolt, hogy mikor indulhatnak meg az építkezések. A politikus reagált arra a feljelentésre is, amit Szuhai Viktor DK-s politikus tett ellene idén májusban, mondván "a 2022-es kampányban megtévesztette a szombathelyieket az északkeleti elkerülő megépítésének az ígéretével. "Az ügyészség két fokon is elbírálta, és bűncselekmény hiányában megtagadta a nyomozást", mondta.
Az uszodatámogatásról: A szombathelyi uszoda 26, a körmendi tanuszoda 14 millió forint állami támogatást kapott. Egy sor magyarországi uszoda üzemeltetését, pontosabban a rezsiköltségeit támogatja az állam, mert értelmezésük szerint az alapszolgáltatáshoz tartozik, és ami még ennél is fontosabb: meg kell tanítani a gyerekeket úszni.
Dr. Hende Csaba múlt héten, a Gondosóra program sajtótájékoztatója közben jelentette be a két szombathelyi multi gyártámogatását Fotó: Nagy Jácint
Ezt mondta pontosan dr. Hende Csaba a multiknak és az uszodának előírányzott állami támogatásról a Gondosóra-program múlt pénteki sajtótájékoztatóján:
"Mindezt a kormánynak kell megköszönnünk" Semmiképpen sem szerettem volna fókuszt elvinni a gondosóráról, a kormány tegnap, illetve az elmúlt néhány napban, igen fontos, Szombathelyt, a szombathelyi emberek mindennapjait, a munkahelyeket érintő döntéseket hozott. Ezek a következőek. A gyármentő program keretében a TDK vállalat 1,7 milliárd forintot, tehát 1700 millió forintot kap a kormánytól, míg a Schaeffler 1 milliárd 289 ezer forint kormányzati támogatásban részesül. Ezek az összegek olyan költségek finanszírozására szolgálnak, amelyek a jövőt az adott vállalat foglalkoztatási képességeit érintik. Hiszen tudjuk jól, hogy akármennyire is kapálóznak egyesek, akármennyire is homokba dugják a fejüket, vannak olyan folyamatok, amelyek a mi akaratunkból teljesen függetlenül haladnak előre, és aki nem halad ezekkel a folyamatokkal, az bizony lemarad. Itt az elektromobilitásról van szó. Mindkét vállalat az elektromobilitás alkatrész-beszállítójaként jelentős szerepet játszik. Ha jól számolom, több mint ötezer embert foglalkoztatnak. Ötezer szombathelyi és környékbeli család biztonságos életéhez, a munkahelyük megőrzéséhez a kormányzati támogatás hozzá fog járulni. Én javaslom, hogy a részletek tekintetében szíveskedjenek a vállalatokhoz fordulni. Nyilván nagyon pontosan el tudnak számolni azzal, hogy, mikor mire fogják költeni ezt a kormányzati támogatást. És hát örömteli hír, hogy a fedett uszoda üzemeltetési, rezsiköltségeihez ismét, sokadszor hozzájárul Magyarország kormánya, és erre a célra 26 millió 740 ezer forintot biztosít. Úgy gondolom, hogy az uszodahasználó közönség, a gyerekek, akik megtanulhatnak úszni ebben a gyönyörűen kibővített uszodában, az ő nevükben is köszönetet mondhatunk. Ez a köszönetmondás napja. Ugye van a gondosóra program, amit a kormány megfinanszíroz, ingyen működteti. Összesen 3 milliárd forintot kapnak szombathelyi vállalatok a munkahelyek megőrzésére, és még úszni is tudunk. Mindezt a kormánynak kell megköszönnünk. A kormány természetesen semmi mást nem tesz, mint a kötelességét. A kormánynak természetesen csak az adófizetők befizetéseiből van a pénze, de hát nagyon jó célra költi most a kormány. |
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.