Itt nézheti meg, hogy a megvásárolni kívánt termék érintett-e a zsugorinflációban
A zsugorinfláció (angolul shrinkflation) azt jelenti, hogy bizonyos termékek árának változatlanságával vagy akár emelésével párhuzamosan, a termék kiszerelési mennyisége csökken. A fogyasztók ezáltal a megvásárolt termékből kevesebbet kaphatnak a pénzükért.
De ez legtöbbször csak akkor, utólag derül ki, ha alaposan áttanulmányozzuk a termékleírást.
A Nébih által közzétett listán azok a termékek szerepelnek, melyeknek az említett időszakhoz viszonyítva csökkent a kiszerelése. A lista folyamatosan frissülni fog a bejelentések alapján.
A honlapon termékkategóriákra és márkanévre is külön lehet szűrni.
Ezzel egyidejűleg a boltoknak mostantól két hónapon keresztül fel kell tüntetniük, ha egy előre csomagolt termék kiszerelése a közelmúltban kisebbre változott. A boltoknak – ahogy az árstop és a kötelező akciózás esetében – kormányrendeletileg meghatározott egységes tájékoztatókat kell kifüggeszteniük.
Fotó: kormany.hu
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.