A holnap gyára: átadták a Schaeffler-csoport új üzemét Szombathelyen
Szombathelyen nyitotta meg első, tisztán e-mobilitási komponenseket és rendszereket gyártó telephelyét a Schaeffler-cégcsoport. Ez Magyarországon is az első olyan gyár, ahol kizárólag elektromos motorokhoz készítenek alkatrészeket.
- Az új gyár 30 hektáron zöldmezős beruházásként egy 15 ezer négyzetméteres termelőcsarnokkal a legmagasabb Schaeffler-standardok alapján a fenntartható és energiahatékony termelést teljesítve a vállalatcsoport Holnap Gyára koncepció alapján épült fel - összegzett a megnyitón Szigeti Tibor, Schaeffler Savaria Kft. ügyvezető igazgatója.
- A jól képzett munkaerő és a piac közelsége miatt telepedett meg 25 éve Szombathelyen a cégcsoport. Bebizonyosodott, jó döntés volt – mondta el Georg Schaeffler tulajdonos.
A gyár és a kutatás-fejlesztési központ 3300 embernek ad munkát jelenleg. Az új, intelligens gyártó létesítmény újabb 150 munkahelyet teremt. A második szombathelyi gyáregység e-mobilitási kutatási és fejlesztési központként is működik. Szijjártó Péter külgazdasági miniszter elmondta, az elmúlt öt évben a kormány támogatásával 34, az elektromos autóiparhoz kapcsolódó nagyberuházás valósult meg az országban. A szombathelyi gyár megépítéséhez 5 milliárd forinttal járult hozzá az állam.
- A magyar gazdaság zászlóshajója az autóipar - mondta a miniszter. - Pontosan tudjuk, hogy az elektromos autóipar az autóipar jövője. Mondhatnám azt is, hogy a jövő autóipara, ezért az az ország, amely nagy számban tudja megnyerni magának az autóiparhoz kapcsolódó beruházásokat, az gyakorlatilag a jövőt nyeri meg magának.
Hende Csaba országgyűlési képviselő szólt arról, hogy az ország hosszú távú növekedésének alappillére az ipar:
- A döntő az ipar, az ipari kapacitások fejlesztése. Csak azok országok tudtak előrejutni az elmúlt évtizedekben, a II. világháború óta, amelyek a gyáriparuk fejlesztésére helyezték a hangsúlyt.
A képviselő arról is szólt, hogy Magyarországnak jó esélye van arra, hogy a gazdasági növekedés miatt belépjen a fejlett országok klubjába.
Szombathely városa szoros együttműködésben segítette az új gyár létrejöttét, az infrastruktúra kiépítésében jelentős részt vállalt.
- Ezt hirdettük meg a választások előtt, hogy a holnap városát építjük, és ebbe nagyon jól passzol a Holnap Gyára kifejezés is, ez a gyönyörű új gyár - nyilatkozta a Szombathelyi Televíziónak dr. Nemény Amdrás polgármester. - Az építésébe a város elég sok pénzt beletett, közel 1 milliárd forintot. 489 millió volt ebből az önerő, ami a szombathelyiek pénzéből is épül ez a lehetőség, ami reményeink szerint nemcsak új munkahelyeket teremt, hanem megnyit újabb kapukat, és még több cég fog idejönni.
2023-ra várhatóan 800 ezer termék gördül le az automatizált gyártósorokról, és bővítésre is lesz lehetőség.
Szijjártó Péter: 1700 milliárd forintnyi beruházás zajlik az országban.
Az MTI szerint Szijjártó Péter az ünnepségen mondott beszédében kiemelte, hogy az állam a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek kezelése érdekében jelentős támogatást nyújtott a vállalkozásoknak ahhoz, hogy leépítések helyett új beruházásokat hajtsanak végre. Az előző negyedévben 18 százalékos volt a gazdasági növekedés, s jelenleg is 1700 milliárd forintnyi beruházás zajlik az országban.
Leszögezte, hogy az elektromos autóipar jelenti a jövőt, és amely ország nagy számban tudja megnyerni az ezen ágazathoz kapcsolódó beruházásokat, az "gyakorlatilag a jövőt nyeri meg magának". Hozzátette: Magyarországon az utóbbi öt évben 34 nagyberuházás történt ezen a téren.
A miniszter üdvözölte a Schaeffler-csoport újabb, elektromobilitáshoz kapcsolódó beruházását, és rámutatott, hogy a 22 országban 75 üzemmel rendelkező vállalat fejlesztését bárhol szívesen látták volna, mégis Szombathelyet választotta a vezetőség.
Elmondta, hogy az autóipari alkatrészek exportjában Magyarország a 13. a világon. Emellett aláhúzta, hogy a vidéki Magyarország a legmodernebb technológiai beruházások globálisan is vonzó célpontjává vált az utóbbi években.
Végezetül pedig arról számolt be, hogy a német cégek alkotják a legnagyobb beruházói közösséget Magyarországon: 6000 vállalat mintegy 300 ezer magyar embernek ad munkát. Az első féléves adatok alapján pedig reális esély van arra, hogy idén át fogja lépni a 60 milliárd eurót a Magyarország és Németország közötti kereskedelmi forgalom értéke.
Fotók: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.