Kína letarolná a luxuspiacot
A pandémia miatti gyenge évkezdet ellenére az idén a luxustermékek értékesítése 48 százalékkal, mintegy 346 milliárd jüanra (53 milliárd dollár) nő az ázsiai országban. Kína ezzel mintegy megkétszerezte, a tavalyi 11 százalékról 20 százalékra növelte részesedését a luxustermékek globális piacán.
A jelentés szerint Kínában a luxustermékek iránti keresletnövekedésért az Y generáció (az 1984 és 1994 között), valamint a Z generáció (a 1995 és 2009 között születettek) a felelős. A Bain egy korábbi jelentése szerint hat év növekedés után az idén 23 százalékkal, 217 milliárd dollárra eshet a luxustermékek globális eladása a koronavírus-járvány miatt.
Amennyiben beigazolódik a várakozás, akkor az idei lesz az első csökkenés az ágazatban 2009 óta, amikor az értékesítés 9 százalékkal esett, de a következő évben már jelentős növekedés következett be. A Bain azzal számol továbbá, hogy a luxustermékek gyártóinak nyeresége az idén 60 százalékkal zuhan, és jövőre ennek csupán a felét sikerül visszanyerniük. (MTI, VG)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.