Kiss Norbert: négy EB-cím után is új célok, tervek viszik előre
Eltelt egy kis idő azóta, hogy tavaly a Te győzelmeddel zárult a 2022-es idény. Sikerült „megbarátkoznod” a gondolattal, hogy négyszeres Európa-bajnok vagy?
– Azt gondolom, hogy sikerült, bár nyilvánvalóan ez egy hosszú folyamat. Ahogy halad előre a szezon, és az ember látja az eredményeket, úgy egyre inkább érzi, hogy mi sülhet ki ezekből. Szerencsére jó bajnokságot zártunk, amibe mindenki rengeteg munkát rakott, amit ezúton is szeretnék megköszönni.
Egy picit kanyarodjunk vissza a kezdetekhez. Egyértelmű volt, hogy a benzingőz lesz az, ami magával ragad? Illetve, a korábbi sorozatok után, melyekben versenyeztél, hogyan kötöttél ki a kamionnál?
– Édesanyám népművelő volt, édesapám pedig mozdonyvezető, így aztán bármennyire is szerettem az autósportokat, nem igazán volt valószínű, hogy tudnák finanszírozni ezt az egészet, ha komolyabban szeretném csinálni. Az élet azonban szerencsére hozott olyan lehetőségeket, amelyekkel élni tudtam, így aztán anélkül, hogy az ő kasszájukat ez megterhelte volna, elindult a pályafutásom. Ami a váltást illeti, 2011-ben az Oxxo Racing Team Szobi Balázs tragikus balesete után pilótát keresett, ekkor kerültem hozzájuk, itt kezdődött el életem kamionos szakasza.
Ami az előző idényt illeti, végig nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottál, amelyhez nyilván egy igencsak komoly teammunka is kellett. Hogy egy példát említsek: a Hungaroringen egy baleset következtében nagyon csúnyán megsérült a kamionod, ami után érthető módon rendkívül csalódott voltál, de úgy fogalmaztál, hogy ha valamelyik csapat képes megoldani ezt a helyzetet, az a Révész Racing. Nos, ez olyannyira sikerült, hogy másnap futamgyőzelmeket ünnepelhettél. Ez a fajta „egy mindenkiért, mindenki egyért” attitűd, a bizalom a siker egyik titka?
– Abszolút így van. Azért is szeretem a kamion EB-t, mert a Forma-1-en kívül ez az a szakág, ahol a csapatok konstruktőrök, azaz terveznek, mérnöki munkát végeznek, nyugodtan fogalmazzunk úgy, hogy alkotnak. Itt nem lehet megvásárolni például alkatrészeket, motort egy gyártótól. Ezért is van szükség arra, hogy csapatként működjünk, figyeljünk egymás tanácsaira, meglátásaira, és ez nálunk hála Istennek remekül működik. Ami a budapesti balesetet illeti, meglehetősen bosszús voltam, de a csapat fantasztikus volt, egész éjjel dolgozott, és ahogy láttam, hogy alakulunk, egy más érzés lett úrrá rajtam, másnap pedig hatalmas lelkesedéssel mentem ki a pályára.
Gondolom a szünet alatt nem kizárólag a kanyarkombinációk, a pályák vonalvezetései járnak a fejedben. Ilyenkor mi az, amivel teljes mértékben ki tudsz kapcsolódni?
– Szeretek otthon lenni a párommal, filmet nézni, emellett van három macskánk, akikkel úgyszintén imádunk időt tölteni, nagyon szeretjük az állatos programokat, és a szívünkön viseljük a sorsukat. Ezeken kívül azért például sokat szoktam szimulátorozni, illetve más játékokkal játszani, általában ilyennel ütöm el az időmet.
Bő három és fél hónap múlva lesz az esztendő első futama Olaszországban, Misanóban. Jelen pillanatban milyen fázisban van a felkészülésed, mi vár Rád a hátralévő időszakban?
– Természetesen már gőzerővel dolgozunk azon, hogy a lehető legjobb kamionnal vágjunk neki a szezonnak, fejlesztünk, ötletelünk, ezeket pedig felírjuk egy papírra. Bizakodóak vagyunk, szeretnénk idén is komoly célokért küzdeni és ha lehet, még az eddiginél is magasabbra rakni a lécet.
Mit vársz a 2023-as szezontól, ahol például egy új helyszínnel, a lengyelországi Poznannal bővül majd a versenyhétvégék listája?
– Izgatottan várom a következő idényt, már csak az új pálya miatt is. Szerencsére azt mondhatom, hogy amikor egy addig kvázi ismeretlen helyszínre érkezett a mezőny, nagyon jól tudtunk reagálni, alkalmazkodni, felmérni a dolgokat, alapvetően fekszik nekünk ez a szituáció. A poznani pályát eddig csak videón láttam, de biztos vagyok benne, hogy izgalmas kihívás lesz, aminek állunk elébe.
Az elmúlt időszakban több változáson is keresztülment a kamionsport. Hogy látod a szakág jövőjét?
– Ahogyan az élet egyre több területén, úgy egyre inkább előtérbe kerül itt is a zöldtechnológia, bár én továbbra sem látom tisztán, hogy a szállítmányozási ipar, illetve ez a terület hol helyezkedik el ebben a dologban. Amiben szinte biztos vagyok, hogy kamion EB-k lesznek, hiszen mindig lesznek olyan „őrültek”, akik időt, energiát, munkát invesztálnak abba, hogy részt vehessenek, szerepelhessenek ebben a sorozatban.
Malomsoki Cintia
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.