Kőszegnél új határkelőn keresztül lesz elérhető a burgenlandi S31-es gyorsforgalmi út
Ausztriában már gőzerővel folyik a gyorsforgalmi út építése Magyarország irányába. A Rőtfalvát elkerülő B61a út alépítményei már elkészültek, hamarosan a burkolat következik. A régi út nagy terhet jelent az osztrák falunak, és az elhagyatott magyar határállomás rossz állapotú útja pedig csak sebességkorlátozással használható. A két év múlva elkészülő új úton gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés. Ennek tették le most az alapkövét.
A projekt keretében az új határátkelési pont megépítésével gyorsabb, biztonságosabb közlekedési kapcsolat jön létre a két ország között, valamint az ausztriai Rattersdorf település belterületi szakasza tehermentesül az átmenőforgalom alól, olvasható a nif.hu oldalon. A projekt célja a környező osztrák és magyar települések egymás közötti elérhetőségének javítása, és a határon átnyúló infrastruktúrában rejlő közös potenciál hatékonyabb kiaknázása, valamint összeköttetés biztosítása a régió másod- és harmadrendű csomópontjai és a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) között.
Az útépítést megelőzően elvégzésre kerültek a bozót-, cserjeirtási és fakivágási feladatok. A kivitelező megkezdte az útépítéshez szükséges előkészítési feladatokat, a geodéziai alappont hálózat létesítését, valamint a projekt megvalósításához szükséges terelőút tervezését és engedélyeztetését. Július közepétől várhatóan megkezdődik a nagytömegű földmunka is.
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese és parlamenti államtitkára elmondta: Egy újabb szálát vágjuk el régi adósságunknak, és egy újabb szállal kötjük össze Ausztriát és Magyarországot, Burgenlandot és Vas megyét. 2010 óta újjáépítettünk öt határmenti útkapcsolatot, és 2021-ig újabb öt ilyen összeköttetést fogunk megvalósítani. Ausztria és Magyarország közötti közlekedés fejlesztését további két új épülő autópálya fogja szolgálni Sopron és Burgenland, Rábafüzes-Körmend és Burgenland között.
Heinrich Dorner, burgenlandi tartományi tanácsos kiemelte: Az ilyen jellegű infrastrukturális beruházások Ausztria és Magyarország számára is fontosak, hiszen elősegítik a munkahelyteremtést, erősítik a gazdaságot és élénkítik a turizmust. Ausztria és Magyarország között ezen a területen eddig szakadék húzódott, amelyet az út megépítésével áthidalunk.
Ágh Péter, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: A mai alapkőletételig hosszú előkészítés vezetett. Ausztria és Magyarország szövetségének és ennek a beruházásnak köszönhetően megépülhet Kőszeg új kapuja, amely az út által tovább erősítheti az összeköttetést a két ország régiói között. Az épülő szakasz lehetővé teszi, hogy Vas megyéből és Kőszegről gyorsan, lakott terület érintése nélkül juthassunk el az S31-es útig, majd onnan tovább Kismarton, Bécs és a schwechati repülőtér felé.
A beruházás a Zsira-Lutzmannsburg (Locsmánd) összekötő út felújítási munkáinak elvégzése projekttel közös Interreg V-A pályázat keretében került benyújtásra, és nyert támogatást.
A projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a VértesAszfalt Építőipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. és a Meliorációs és Rekultivációs Kft. közös kivitelezésében európai uniós az Interreg V-A Ausztria-Magyarország Együttműködési Program 2014-2020 keretében valósul meg. A kivitelezés nettó értéke: 1.539.976.875 Ft.
Fotó: nif.hu
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.