Közgyűlés után: orvosi ügyelet és új buszok
Az önkormányzat munkáját dicséri, hogy kevés kivételtől eltekintve a közgyűlés konszenzusos döntéseket hozott. Így értékelte az októberi ülést dr. Horváth Attila. Az alpolgármester kiemelte, 10 éve képviselő, de nem emlékszik olyan közgyűlésre, ahol ennyi pozitívumot tett volna le a városvezetés az asztalra.
Dr. László Győző szólt arról, hogy az új orvosi ügyelet megkapta már a működési engedélyt, valamennyi orvos aláírta a szerződést, így hamarosan korszerű ellátásban részesülhetnek a szombathelyiek. Az alpolgármester elmondta, a város biztosítja a gépészmérnök-képzéssel kapcsolatos egyetemi igényeket, így az folytatódhat, és ez a vállalatok számára is fontos előrelépés. Hangsúlyozta, az új szociális központra óriási az igény, az jelentős férőhelybővülést hoz, megújul a keleti városrészben nagyon népszerű nyugdíjasklub is. A terveket közzé fogják tenni.
Horváth Soma kiemelte, a helyi adóforintokból újulhat meg részlegesen Szombathely tömegközlekedése az új, alacsony padlójú buszok üzembe állításával. Jól működik a Vigyázzunk együtt Szombathelyre! Program, a 14 választókerületből 9 már csatlakozott ehhez. Jövőre pedig már nagyvállalatok is örökbe fogadhatnak egy-egy szombathelyi parkot. Jó döntésnek nevezte az alpolgármester a közterület-felügyelet polgármesteri hivatalba integrálását és létszámbővítését. Az illegális hulladéklerakás visszaszorítása érdekében kihelyezett mobilkamera is hozta a várt eredményt.
Illés Károly, a Fidesz-KDNP frakcióvezetője szólt arról, hogy felesleges pénzkidobás lenne egy új sportcsarnok és a Tófürdő mellett egy új rendezvényközpont megépítése. A nyilvános ülés legnagyobb vitája abból alakult ki, hogy miért kötött reklámszerződést a Távhő egy budapesti milliárdos propaganda lapjával, amely ráadásul olyan kistelepüléseken jelent meg, ahol nincs is távhőszolgáltatás. Ezt a pénzt miért nem a Szombathelyi Médiaközpontnál költötte el a cég – firtatta a frakcióvezető. Egyhangúlag szavazták meg a Schaeffler új gyáregységéhez vezető út megépítését, amit még az előző városvezetés vállalt. Örömét fejezte ki, hogy a szombathelyiek nem maradnak orvosi ügyeleti ellátás nélkül, és nagy előrelépésnek értékelő a két új busz üzembe állítását is. A város költségvetését nem a 300 milliós kormányzati elvonás rengeti meg, ami egyébként a Covid alapba kerül, hanem a gazdasági válság miatti gyengébb vállalati teljesítmény is érezteti hatását.
Az Éljen Szombathely frakcióvezetője szerint közös ügy, az új orvosi ügyelet kialakítása, valamint hogy 190 millió forintból megépül a Schaefflerhez vezető út, és akadálytalanul működhet a nagyvállalat új egysége. Tóth Kálmán szerint egyedülálló a város támogató kiállása a Színház- és Filművészeti Egyetem mellett, ahogy kuriózum Szuhay Viktor kezdeményezése, hogy feltérképezi Szombathely testvérvárosainak jó gyakorlatait.
Németh Ákos frakcióvezető-helyettes a két új busz üzembe állítása jelentős javulást eredményez a károsanyag kibocsátás terén. A BuszPlusz program indításával szeretnék, ha minél több fiatal venné igénybe a tömegközlekedést, így az utak leterheltsége is csökken. Lakossági kérésre heti egy buszpár indul a Parkerdőbe. A város reklámszerződéseit átnézve kiderült, két, összesen 21 milliós együttműködési megállapodást kötöttek az elmúlt években a Fidesz-közeli cégekkel. A tanácsnok szólt arról, hogy a levegő minősége közös ügy, ezért az égetés januári betiltása utáni időszakra a Szomhull dolgozza ki, milyen alternatívát kínál a város a lakosság számára. Elindítják a sütőolaj begyűjtését, és a város 20 millió forintot kaphat illegális hulladéklerakók felszámolására a Tisztítsuk meg az országot! Akció pályázati forrásából.
Koczka Tibor a Pro Savaria képviseletében kiemelte, nincs könnyű helyzetben a város. Ha ezzel a cégek üzleti tervének tárgyalásakor foglalkozik a közgyűlés, akkor már késő lesz. Fontos lett volna most pontos képet kapni a város jelenlegi pénzügyi helyzetéről. A Kolozsvár utcai új gondozási központ kialakítása már 2015-ben a Szent Márton köpenye programban is szerepelt. Örvendetes a két új szombathelyi busz, de nem derült ki, ezek kinek a tulajdonát képezik az 56 milliós lízingdíj megfizetése után – mondta a képviselő. Fontos, hogy marad a gépészmérnök képzés. Az ELTE elszámol az évi 130 milliós városi támogatással, nem látszik viszont, hogy hány hallgatót képeznek. Kifogásolta, hogy a polgármester nem vezet be szigorításokat a városlakók érdekében a koronavírus-járvány fékezése érdekében.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.