Már működhet az új trafibox Szombathelyen
Szombaton kihelyezték a táblákat a Magyar Közút munkatársai a szombathelyi Muskátli utcában, ezért már annak sincs akadálya, hogy a dobozba kerüljön a sebességmérő műszer – adta hírül a 112Press.
A trafibox várhatóan a Vadász vendéglő irányába néz majd és bár nem mindig lesz benne műszer, de mire olyan közel ér, hogy meglássa, mérnek-e éppen a dobozból, addigra már jellemzően késő.
Mint a lap emlékeztet, a szabályosan közlekedőknek nem kell tartaniuk a trafiboxtól és azoknak sem, akik csak néhány kilométer/órával lépik túl a megengedett sebességet, főleg, hogy sok esetben a kocsi által jelzett 52 km/óra felel meg a valós 50 km/órás sebességnek.
Ha viszont valakinek 67 km/órát mutat a sebességmérője egy 50-es szakaszon, akkor már lehet aggódni, hogy vajon érkezik-e 39 ezer forintos büntetésről értesítés, mivel 66 km/órától „jár” a közigazgatási bírság. Ha valaki 63 km/órás valós sebességgel halad és a rendőrség éppen ott mér sebességet, akkor megállítás esetén szabálysértési bírságot kaphat, jellemzően 55 km/órás sebesség felett – magyarázza a lap.
Hamarosan Zanatra is jön trafibox
A 112Press információi szerint két héten belül elkészülhet a zanati városrészen is a trafibox. Ezt a városrészt átszelő 86-os főútra telepítik, hogy megkönnyítse a közelben lakók életét. Évtizedes probléma ugyanis az átmenő személyautó forgalom, az emberek ugyanis a jelek szerint szívesebben spórolnak pénzt, mint időt.
Az M86-os részleges útdíjmentességét nem sikerült elérni a minisztériumnál, a 30-as táblák nem segítettek, a járdasziget pedig túl drága lett volna. Az utolsó aduász a trafibox, abból is mindjárt kettő, és egy gyalogátkelő. A kisded Jézus kőkereszt mellől és a templomkertből figyelik majd a gyorshajtókat, a trafiboxok költsége bruttó 12 millió forint.
Fotó: 112Press
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.