Nagyon mennek a vármegye- és országbérletek, rekordot döntött márciusban a MÁV-Volán-csoport
Emlékeztettek, hogy március elsejével az elmúlt évtizedek legjelentősebb közösségi közlekedési tarifareformját hajtották végre az Építési és Közlekedési Minisztériummal közösen.
A közlemény szerint tavaly ősz óta stabilan havi félmillió körüli vármegye- és országbérlet fogyott, de a korszerűsített tarifarendszer hatására márciusban 33 százalékkal nőtt a jegy- és bérletértékesítés februárhoz viszonyítva. Március és április első hét napjában 60-80 ezerrel több vármegye- és országbérlet fogyott mint február első hetében – tették hozzá.
A tarifarendszer első havi tapasztalatai alapján az utazási szokásokra is kihatnak az újdonságok: az InterCityket januárhoz képest 162 ezerrel, februárhoz képest 152 ezerrel többen választották márciusban – írták.
Kiemelték, hogy a családok hónapról hónapra akár több 10 ezer forintot takaríthatnak meg az új tarifarendszer kedvező árazásának köszönhetően.
Az új rendszerben megmaradt kétfajta bérletből, azaz a vármegye- és országbérletekből március 1-jétől április 7-ig már mintegy 1,2 milliót váltottak az utasok, ezek kétharmada továbbra is vármegyei. A vármegye- és országbérletekből a tavaly májusi bevezetésük óta már több mint 6,1 millió fogyott – fűzték hozzá.
A napon belüli akár többszöri utazást, átszállást leegyszerűsítő, kedvező árú Vármegye24 és Magyarország24 napijegyekből is már 120 ezret váltottak. A cég szerint ez is bizonyítja, hogy sokaknak kényelmesebb, ha egyetlen jeggyel elintézhetik az egynapos – 24 órán belüli – utazást akár vonattal, busszal vagy HÉV-vel utaznak.
A közlemény szerint a jegyvásárlók fele dönt az önkiszolgáló lehetőségek – a MÁV app, az ELVIRA vagy az automatáink, illetve a BKK online felületei – mellett. Ezek közül is az értékesítés ötöde zajlott a legkényelmesebb módon, azaz néhány kattintással a MÁV appban.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.