Megkönnyíti a bringások dolgát a MÁV
Közleményükben azt írták, idén eddig rekordszámú, 120 ezernél is több kerékpáros utas döntött úgy, hogy túrajegyet vesz. A vasúttársaság a legnépszerűbb úti célok, vagyis a Balaton, a Velencei-tó és a Dunakanyar mellett négy különleges térség, a Tisza-tó, a Zemplén, a Bakony és a Bükk látogatását ajánlja.
Ezek a helyszínek akár egynapos túra keretében is elérhetők Budapestről, és adottak a kiépített, kijelölt kerékpáros útvonalak. November 1-ig a hétvégeken továbbra is közlekedik a Tisza-tó expresszvonat, amely közvetlen eljutási lehetőséget biztosít Budapestről Tiszafüredre. A vonat nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsival közlekedik, amin 41 kerékpár szállítható.
A Zemplén InterCity a Keleti pályaudvar és Sátoraljaújhely között kétóránként közlekedik, 17 kerékpár szállítható rajta. A Keleti pályaudvarról és a Nyugati pályaudvarról egyaránt kétóránként induló kör-IC-ken 8 bicikli szállítható - ezekkel a vonatokkal érhető el például Tokaj, ahonnan kerékpárút vezet Nyíregyházáig. A bicikli szállításához a kerékpárjegy mellett díjmentes kerékpárhelyjegyre van szükség.
A Déli pályaudvarról óránként indulnak InterCity vonatok Veszprém felé, ahonnan az egyik órában Göcsej InterCity néven Zalaegerszegre, a másik órában pedig Bakony InterCity néven Szombathelyre indulnak tovább. Az IC-ken 8 kerékpár szállítható, ehhez a kerékpárjegy mellett díjmentes kerékpárhelyjegyre van szükség. Veszprémből továbbutazásra is van lehetőség: a műemléki védettségű, hegyvidéki vonalvezetésű Bakonyvasúton kétóránként közlekednek vonatok, melyek csatlakoznak az InterCitykhez, fedélzetükön pedig 20 bicikli szállítható, segítségükkel Zirc vagy Pannonhalma is elérhető - közölte a vasúttársaság.
Forrás: MTI
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.