Megvan, mi okozta a galibát a Telekomnál és a Vodafone-nál
Újra zavartalanul működnek a Vodafone és a Telekom szolgáltatásai – közölték kedden délután az MTI-vel, miután az ügyfelek január 2-án délelőtt rövid kimaradást tapasztalhattak a szolgáltatások működésében.
Mint a Vodafone írta, a kimaradást áramszünet okozta az egyik szerverközpontban, a forgalom átirányításának ideje alatt a szolgáltatások az ország több pontján nem voltak elérhetőek. A szolgáltató munkatársai a hibát elhárították, így a mobilszolgáltatások ismét zavartalanul működnek – közölték.
Jelenleg a Vodafone ügyfélszolgálata túlterhelt, ezért azt kérik az ügyfelektől, hogy az esetleges teendőkkel kapcsolatban a Vodafone Magyarország Facebook-oldalát látogassák meg, ahol további információkat találnak.
Nemsokkal a Vodafone közleménye után a Magyar Telekom is közölte a közösségi oldalán: áramellátási hiba miatt a Telekom IPTV és Telekom TV szolgáltatásai, valamint a mobil hangszolgáltatás elérhetősége kedden délelőtt akadozhatott. A hiba elhárításán folyamatosan dolgoztak, délutánra sikerült is helyreállítani a szolgáltatásokat.
A szolgáltatók kitértek arra is: néhány mobilkészülék automatikusan nem csatlakozik újra a hálózathoz. Ezekben az esetekben egyszerű megoldás lehet a készülék újraindítása, vagy repülőgép üzemmódba váltása, majd visszaállítása, ami megoldja a problémát.
Fotó: Pixabay
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.