Nem érdemes gyorsan hajtani: az átlagsebességet is mérik az osztrák A4-es autópályán
Az eszköz nemcsak a pillanatnyi, hanem az átlagsebességet is regisztrálja (két vagy több kamerával dolgozik, a korlátozás kezdeténél és a végénél), vagyis nem elég a ki- és belépésnél lassítani, azt is megbüntetik, aki a 80-as tempónál gyorsabban teljesíti a szakaszt. Korábban az autósok nem szoktak hozzá a berendezéshez, így több tízezer sofőr kapott csekket a hatóságtól.
Az autópálya-kezelő (ASFINAG) szerint az eddigi tapasztalatok azt mutatják, a berendezésnek köszönhetően az építési területen csökken az átlagsebesség, lassabban hajtanak az autósok. A 10 kilométeres szakaszon naponta 66 ezer autó hajt át, a munkálatok miatt szűkebb sávokon közlekednek a járművek, ami eleve veszélyes szituációkhoz vezethet. Az ASFINAG táblákkal, biztonsági zónákkal igyekszik növelni az autósok és a dolgozók biztonságát.
Az autópálya-kezelőnek öt fixen telepített Section Control-berendezése van ( az egyik Krumbach és Grimmenstein között - Wiener Neustadt és Neunkirchen környékén), illetve kilenc mobilegységgel rendelkeznek, ezek közül egy került most az A4-esre. (ORF)
Borítókép: A rendszer kiszámolja az autók átlagsebességét az adott szakaszon - drága csekkek érkezhetnek gyorshajtás esetén Fotó: Osztrák Autóklub
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.