November 24-én Harmadik Szombathelyi RobOlimpia az Agorában
A versenynapon három versenyszámra jelentkezhettek az indulók. Időrendben a robot szumo verseny kezdődik először, melyben két korcsoportban mérik össze a robotépítők és programozók az épített és programozott robotjainak teljesítőképességeiket. A Robot szumo junior korcsoportba 11 csapat nevezett, míg a robot szumo senior korcsoportba 3 csapat adta be jelentkezését. A szumo verseny célja, a két robot közül melyik találja meg a másikat, és a szumo dohjó területéről kiszorítania. A robotnak nem távirányítással, hanem önálló – előre programozott – tájékozódással kell a rohamot teljesítenie. A második versenyszám a gyorsasági vonalkövetős robotverseny, melyre 6 csapat nevezett 14 versenyzővel. A cél egy előre megépített és programozott robotnak az előzetesen nem ismert nyomvonalon minél gyorsabban megtenni a versenypályát. Új versenyelemként vezetjük be, egyben a harmadik versenyszámként a Drage Race, gyorsulási versenyszámot, ahol a robotoknak egy 6 méter hosszú és 1 méter széles pályát a lehető leggyorsabban kell megtenniük, figyelve, hogy az oldalfalat nem érinthetik, és a hat méteres versenytáv megtétele után 2 méteren belül álló helyzetbe kell fékezni magukat.
A csapatok döntően iskolákhoz kapcsolódnak, de vannak önálló klubként működő csapatok is. A csapatokat a következő intézményeket képviselik: CROM, Future Generation Club, Nádasdy-Nestlé, Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium, Neumann János Általános Iskola Szombathely, Reményik Sándor Evangélikus Általános Iskola, Vas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskola, Zöldliget Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Baptista Általános Iskola és Gimnázium.
A novemberi verseny fókuszában az energiatakarékosság áll, így a versenyzőknek a robotokban lévő akkumulátorok töltését vagy az elemek cseréjét, a versenykiírásban foglaltaknak megfelelően szabályoztuk.
A versenyt a Műszaki és Természettudományi Kultúráért Egyesület szervezi, támogatónk az AGORA Savaria Kulturális és Médiaközpont Nonprofit Kft., Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság.
Minden kedves érdeklődőt nagy szeretettel várunk, egyben megtekinthetik a Robotok napja az AGORÁBAN című rendezvényt is.
A szervezők nevében:
Dr. Nemes József
egyesületi elnök
Harmadik Szombathelyi RobOlimpia
2022. november 24. csütörtök
AGORA-Művelődési és Sportház
Tervezett program
2022. november 24. csütörtök
08.00 – 08.30 Csapatok érkezése, regisztráció, csapathelyek elfoglalása
08.30 – 09.00 Köszöntők. A verseny megnyitása, program ismertetése
09.00 – 09.20 Standard szumo robotok átvétele, ellenőrzése (méret, súly)
09.20 – 10.20 Standard szumo robotverseny
10:20 – 10:40 Az első három helyezett csapat felkészülése a vándorkupa elnyerésére.
10:40 - 11:00 Szumo robotverseny a kupáért.
11.00 – 11.40 Felkészülés a gyorsasági vonalkövetés versenyre. Gyorsasági vonalkövető
robotok építése, (szükség szerint) beállítása, tesztelése, közben technikai ellenőrzése.
11.40 – 12.10 Ebédszünet. (Meleg ebédet nem biztosítunk!)
12.10 – 12.40 Gyorsasági vonalkövető robotverseny 1. futam
12.40 – 13.00 Tuning időszak 1.
13.00 – 13.30 Gyorsasági vonalkövető robotverseny 2. futam
13.30 – 13.50 Tuning időszak 2.
13.50 – 14.10 Gyorsasági vonalkövető robotverseny 3. futam
14:10 – 14:30 Felkészülés a gyorsulási - Drag Racing - versenyre. Gyorsulási vonalkövető
robotok építése, (szükség szerint)
14:30 – 14.50 Gyorsulási - Drag Racing – verseny. 1. futam
14:50 – 15:10 Tuning időszak
15:10 – 15:30 Gyorsulási - Drag Racing – verseny. 2. futam
15.30 – 16.00 Felkészülés az eredményhirdetésre
16.00 – 17.00 Eredményhirdetés, Zárás
A szervezők a változtatás jogát fenntartják.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.