Óriási vasúti fejlesztés lesz Ausztriában, 20 perccel rövidülhet a Budapest-Bécs menetidő
A gazdasági portál arról ír, hogy az osztrák állam és az ÖBB (Osztrák Államvasutak) együttműködésében született meg a terv, amelynek célja az utasforgalom növelése és a teherszállítás vasútra terelése. A kezdeményezés részeként minden felnőtt osztrák állampolgár egy évre érvényes Klimaticketet kap, amely ingyenes utazást biztosít az országban.
Ausztriában 2024-től minden felnőtt díjmentesen kap egy úgynevezett Klimatickettet, amelynek ára jelenleg 821 euró, és országszerte egy évig lehet vele ingyenesen utazni vasúton, illetve egyéb tömegközlekedési eszközön, ezt korábban jelentették be.
A fejlesztési csomag három fő projektje között szerepel a Brenner bázisalagút, a Graz-Klagenfurt gyorsvasút, és a Semmering alagút, melyek összességében közel 5 milliárd euróba kerülnek. Ezek a projektek nemcsak Ausztria, hanem az egész régió közlekedési hálózatát modernizálják.
A mostani terveknek több érdekesebb része van magyar szempontunkból.
A Bécs és Budapest közötti menetidő – valamikor 2025 után, de még 2029 előtt – 2 óra 20 percre csökkenhet a mostani 2 óra 40 perről. A bécsi reptérhez új nyomvonalat építenek, amellyel Budapestről és Pozsonyból is közvetlenül el lehet majd érni a repteret (ez nem újdonság, a mostani bejelentés csak a korábbi terv megerősítése).
Bécsből München felé 15 perces menetidő-csökkenést ígérnek, ami egyben azt is jelentheti, hogy a Budapest-München járatok összességében 35 perccel rövidülhetnek.
Nyáron a magyar vonal felújítási munkáiból eredő késések miatt átmenetileg levágták a magyar vonatokat a hálózatukról, és az utasoknak Bécsben át kell szállniuk.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a nyáron jelentette be, hogy egy akár 6000 milliárd forintos vasúti fejlesztési tervet készít, amelynek központi eleme a pályafelújítás és új járművek beszerzése lehet. A programra egyelőre nincs pénz, és azt teljes egészében még uniós forrásokból sem lehet előteremteni.
Fotó: obb.at
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.