Több mint 400 résztvevővel indultak újra vidéken a közlekedési vizsgák
Azt írták, hogy húsz vidéki helyszínen, csaknem 100 gyakorlati vizsgázó részvételével indultak újra a közlekedési vizsgák 2020. május 11-én. A leendő járművezetők szigorú óvintézkedések mellett, csökkentett létszámban, kizárólag védőfelszerelésben adhattak számot felkészültségükről - fűzték hozzá.
A márciusban felfüggesztett közlekedési vizsgák és utánképzések az Innovációs és Technológiai Minisztérium múlt heti döntése értelmében indulhattak újra Budapest és Pest megye kivételével az országban. Az intézkedés a közúti, a vasúti, a hajózási és a légügyi területet egyaránt érintette. A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont haladéktalanul hozzálátott az újraindulás előkészítésének, ezzel párhuzamosan pedig megnyitotta vidéki ügyfélszolgálati irodáit.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta, hogy az első napon az ország 13 megyéjében, 20 vizsgahelyszínen mintegy 340 jelentkező tehetett számítógépes elméleti vizsgát. Ezen felül közel százan ültek személyautóba vagy motorkerékpárra, hogy a gyakorlati feladatok sikeres megoldásával megszerezzék vezetői engedélyüket. A hétfői vizsgák fennakadás nélkül zajlanak, a résztvevők a tapasztalatok szerint fegyelmezetten követik a biztonsági előírásokat. A héten az eddig kiadott időpontok alapján újabb 3000 vizsgázót várnak további újranyíló helyszínekre is - tudatta.
Az egyes vizsgahelyszíneken kizárólag azok jelenhetnek meg, akik életvitelszerűen is az adott településen, megyében élnek, budapesti és Pest megyei lakosok tehát egyelőre nem tehetnek közlekedési vizsgát. A Vizsgaközpont csak akkor szervezi meg a közlekedési vizsgákat és utánképzéseket, ha ehhez járványügyi szempontból biztonságos körülményeket tud teremteni. A részvétel kötelező feltétele a védőfelszerelés - maszk és kesztyű - viselése.
A társaság a veszélyhelyzetre tekintettel, a fertőzési kockázatok mérséklése érdekében rugalmasan kezeli az akár a vizsga napján beérkező lemondásokat is, és ilyen esetben ingyenesen biztosít új időpontot. (MTI)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.