Több vasútvonalon még dolgoznak a károk felszámolásán
A tájékoztatás szerint Székesfehérvár-Szombathely vonalon várhatóan vasárnap délutánig viszik pótlóbuszok az utasokat Veszprém és Ajka között, mert a kidőlt fák eltávolítása és a felsővezeték helyreállítása elhúzódik. A menetidő 30-70 perccel megnő a vonalon.
A Budapest-Pécs vonalon Pincehely és Keszőhidegkút-Gyönk állomás között is még dolgoznak a szakemberek, ezen a szakaszon reggel meghibásodott a biztosítóberendezés, 30-40 perccel hosszabb menetidőre kell számítani.
A szobi vonalon Dömösi átkelés megállóhely közelében még szombat délelőtt az egyik vágányt egy 400 méteres szakaszon le kellett zárni a forgalom elől, mert a vihar után lezúduló csapadék nagy mennyiségű sarat és hordalékot mosott a vasúti pályára. A vágányra került hordalék eltávolítása több napig eltart, addig Nagymaros és Szob állomás között csak egy vágányon, sebességkorlátozással közlekedhetnek a vonatok, a menetidő 10-20 perccel megnőhet ezen a szakaszon.
Már nem kell ugyanakkor hosszabb menetidőre számítani a miskolci fővonalon, ahol korábban Hort-Csány és Vámosgyörk között felsővezeték-szakadás miatt csak egy vágányon jártak a vonatok. Helyreállt a közlekedés a Nagykanizsa-Pécs vonalon is, ahol vasárnap hajnalban egy kidőlt fa miatt állt a forgalom Babócsa és Vízvár között.
(MTI)
Fotó: videkma.hu
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.