Új lelkisegély telefonszámot is lehet tárcsázni a segítségért
Dudás Erika, a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetség alelnöke így fogalmazott: „Kevesebb a hecc, és a zaklató hívások száma, az érdemi hívások azért növekedtek, mert nagyon sokan a kialakult helyzetre tekintettel hívnak bennünket. Tehát ez azt jelenti, hogy akár az aggodalmakat megfogalmazzák, akár információkra van szükségük, akár a kijárási korlátozások miatti helyzetük elviselése lett nehezebb, és emiatt keresnek bennünket.”
A már jól ismert 116-123-as számon a szolgálat országosan havi 15-20 ezer hívást fogad a nap 24 órájában. A szervezet szombathelyi munkacsoportjánál is tapasztalják a járványhelyzet mentális hatásait.
Szabó Katalin, a Lelki Elsősegély Telefonszolgálat szombathelyi szolgálatvezetője kiemelte, hogy elsősorban a szorongás miatt keresik őket, azt követi a bezártság és a mi lesz velem érzés. Mi lesz a családtagjaimmal, hogyan kell ezt a helyzetet megoldani, a bizonytalanság, ezek a legtöbbször hallott mondatok. A telefonálóknak a szorongását próbálják oldani, ám nekik is erőt kell meríteni ahhoz, hogy hitelesen oda tudjanak ülni a telefon mellé.
A mindössze 7 szombathelyi aktivista éjszakánként kapcsolódik be az országos hálózat munkájába. Nem tanácsot adnak, hanem a hívóval együtt keresik meg a lehetséges kiutat. A telefonos lelki elsősegély szolgálat az öngyilkosságok számának csökkentésére alakult.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.