Vádat emeltek a sofőr ellen
Az aszfaltra zuhant a motor, egy kocsi kanyarodott ki elé a szombathelyi kereszteződésben 2021 októberében. A Rozsnyó utcából akart balra kanyarodni egy autós, a sofőr pedig nem vette észre időben a 86-oson közlekedő kétkerekűt. A motoros a helyszínen elhunyt. A kocsit vezető ötvenes férfi ellen néhány napja emelt vádat a bíróság. Ez volt az a baleset, amely után az önkormányzat megváltoztatta ebben a kereszteződésben a KRESZ-t.
Tóth Kálmán, az önkormányzat városstratégiai bizottságának elnöke így vélekedett:
- Most már tilos balra kanyarodni, és ezzel úgy érzem, hogy kivettük a méregfogát a történetnek, a rendőrségtől azt az információt kaptam, hogy nem volt azóta ott baleset – fogalmazott Tóth Kálmán.
A 86-os út egy másik kereszteződése is veszélyes. Ebben nem lehet ilyen egyértelmű hatékonysággal kezelni a helyzetet.
Böröcz Miklós Magyar Közút Nonprofit Zrt. Vas megyei igazgatója így látja a kérdést:
- A Rozsnyó utca kezelője a város, megszüntette a balra fordulás lehetőségét, velünk egyeztetve, ehhez a mi kezelői hozzájárulásunk is kellett, a Csaba utca és a 86-os és 87-es közös szakaszának kereszteződésében pedig szintén felmerült ennek a lehetősége, de ez sem jelentett volna jó megoldást – emelte ki Böröcz Miklós, majd hozzátette: ez további problémákat okozhat. A csomópont átépítése lehetne csak megoldás - mondta a szakember.
Egyelőre 2017 óta 70 km/h-s sebességkorlátozás betartásával csökkentik a veszélyhezetet. Egy traffipax doboz is ezért került ide.
- Nagyon komoly ennek a szakasznak a terheltsége, hiszen az ipari park egyik kivezető útja, itt tehát nem lehetett megtiltani a balra kanyarodást. Ugyanakkor tisztában vagyunk, hogy veszélyes a helyzet, ezért is bízunk abban, hogy a közelmúltban kihelyezett traffipax doboz visszatartó erővel bír majd. Az országos tervek között szerepel, hogy az M86-os megépül majd Vép felé, Balogunyom irányába, ezáltal ezen a szakaszon kisebb lesz a forgalom. A körforgalom építése százmilliós költség lenne, ezt most nem engedheti meg magának a város – fogalmazott Tóth Kálmán.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.