Vasárnap éjfélkor lezárják a Szent István király utcai Gyöngyös-hidat, megkezdődik az átépítés
Mint azt korábban megírtuk, a déli városrészt a belvárossal összekötő híd állapota annyira leromlott, hogy a 2018 óta készülő éves hídvizsgálati jegyzőkönyvek mindegyike azonnali beavatkozást sürgetett. 2021 nyarán méretes lyuk keletkezett a híd közepén, az úttesten, ezt a SZOVA helyreállította, nem sokkal később pedig egy sávra szűkült a forgalom, az autók csak váltakozó irányban haladhatnak át. Hídfelújításra kapott a város 130 millió forint kormányzati támogatást, 2022-ben sikerült elérni, hogy a pénzt erre a hídra költhessék. Mivel a legolcsóbb árajánlat is két és félszer drágább volt (317,5 millió forint) a rendelkezésre álló összegnél, tavaly decemberben arról döntött a közgyűlés, hogy az önkormányzat 206,7 millió forintot tesz hozzá, hogy mielőbb megkezdődhessen a munka.
A bontás előtt ideiglenes gyalogoshidat épít a kivitelező, így a gyalogosok, kerékpárosok át tudnak kelni a Gyöngyösön. A költségvetésből tízmillió forintot különítettek el a forgalmirend-változás feltételeinek megteremtésére. Ebből részlegesen helyreállítják a Sándor László utcát, hogy alkalmas legyen a buszközlekedésre, a Határőr utcától pedig antigorit-burkolatú mentesítő utat jelöltek ki a korábbi mezőgazdasági út nyomvonalában a 86-os főút felé.
A lezárás 8 hónapja alatt a helyi járatos buszok is másképp közlekednek. Készült egy hétköznap csúcsideji és egy azon kívüli menetrend. Ideiglenes buszmegállókat alakítanak ki, és biztosítják az átszállást az utasoknak a Sport téren. A változásokról új menetrendfüzet készült, de a busztársaság honlapján és az applikációban is lehet tájékozódni a részletekről. Az új hídnak október 31-ig kell elkészülnie.
Fotó: archív/Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.