Védőintézkedéseket rendelnek el a polgármesteri hivatalban
A koronavírus járvány terjedésének mérséklése, a biztonságos munkavégzés feltételeinek megteremtése, a közösségi érintkezések számának csökkentése, jelen rendkívüli helyzetben a Polgármesteri Hivatalban intézett ügyek folyamatos, az SZMSZ által meghatározott változatlan ügyfélfogadási időben történő ellátásának fenntartása érdekében az alábbi védőintézkedéseket rendelik el a Polgármesteri Hivatalban történő ügyfélfogadás és ügyintézés rendjét illetően:
A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetői, minden olyan ügyben, ahol jogszabály nem írja elő kötelező jelleggel a személyes kapcsolattartást az ügyféllel, és az adott ügy intézéséhez nem feltétlenül szükséges az ügyfél hivatalban való megjelenése – szem előtt tartva a munkavállalók és az ügyfelek közös érdekeit -, olyan kapcsolattartási rendet kötelesek az ügyfelekkel együttműködésben kialakítani és alkalmazni, ami mellőzi a munkavállalók és az ügyfelek közvetlen találkozását, érintkezését.
Az egyes konkrét ügytípusok vonatkozásában az alábbi eljárásrendet határozzák meg:
a.) hagyatéki ügyintézés: kizárólag előre, telefonon történt időpontegyeztetést követően (telefonszám: 94/520-615), a földszinti ügyfélszolgálat 9. számú ablakánál történhet az ügyfelek személyes fogadása. Ezen ügytípusban a nyilatkozatok Polgármesteri Hivatalba történő eljuttatására postai úton, ügyfélkapun keresztül vagy a Polgármesteri Hivatal földszintjén e célra rendszeresített gyűjtőládán keresztül van lehetőség.
b.) anyakönyvi ügyintézés: minden anyakönyvi feladattal kapcsolatos személyes ügyintézésre kizárólag előzetes, telefonon történt időpontfoglalás alapján van lehetőség (telefonszám: 94/520-143 vagy 94/520-116).
c.) kereskedelmi ügyintézés (kereskedelmi és szálláshely-szolgáltatási tevékenység engedélyezése, telepengedélyezési eljárás, kereskedelmi és kulturális célú közterület-használati engedélyek kiadása, ingatlanközvetítői és ingatlanvagyon-értékelő és közvetítői nyilvántartásba vétel, vásárok, piacok, bevásárlóközpontok üzemeltetésének engedélyezése, rendezvénytartási engedélyezési eljárás):
Ezen ügytípusban a kérelem benyújtására, Polgármesteri Hivatalba történő eljuttatására postai úton, ügyfélkapun keresztül vagy a Polgármesteri Hivatal földszintjén e célra rendszeresített gyűjtőládán keresztül van lehetőség. Az ügyfelek tájékoztatása (elsődlegesen a 94/520-314-es és a 94/520-322 szám telefonszámon) telefonon vagy e-mailen történik.
d.) Házasságkötéshez kapcsolódó rendezvényszervezés: az esküvői szolgáltatás ügyfelekkel való egyeztetése kizárólag telefonon (94/520-118 vagy 94/520-234) vagy e-mailen történhet, azzal, hogy a szolgáltatások végleges tartalmát e-mailen szükséges véglegesíteni, és a szolgáltatás díjának megfizetése banki utalással történhet.
e.) Állatvédelmi ügyek: Ezen ügytípusban a kérelem benyújtására, Polgármesteri Hivatalba történő eljuttatására postai úton, ügyfélkapun keresztül vagy a Polgármesteri Hivatal földszintjén e célra rendszeresített gyűjtőládán keresztül van lehetőség. Az ügyfelek tájékoztatása telefonon (elsődlegesen a 94/520-247-es vagy a 94/520-349-es telefonszámon) vagy e-mailen történik.
f.) Társasházak törvényességi felügyelete: Ezen ügytípusban a kérelem benyújtására, Polgármesteri Hivatalba történő eljuttatására postai úton, ügyfélkapun keresztül vagy a Polgármesteri Hivatal földszintjén e célra rendszeresített gyűjtőládán keresztül van lehetőség. Az ügyfelek tájékoztatása telefonon (a 94/520-618-os telefonszámon) vagy e-mailen történik.
g.) Földhaszonbérleti és adásvételi szerződések kifüggesztése: Ezen ügytípusban a kérelem benyújtására, Polgármesteri Hivatalba történő eljuttatására postai úton vagy a Polgármesteri Hivatal földszintjén e célra rendszeresített gyűjtőládán keresztül van lehetőség. Az ügyfelek tájékoztatása telefonon (az 94/520-112-es telefonszámon) vagy e-mailen történik.
h.) A rekreációs célú földhasználati szerződések megkötése (kiskertek ügyei): Ezen ügytípusban a kérelem benyújtására, Polgármesteri Hivatalba történő eljuttatására postai úton vagy a Polgármesteri Hivatal földszintjén e célra rendszeresített gyűjtőládán keresztül van lehetőség. Az ügyfelek tájékoztatása telefonon (a 94/520-616-os telefonszámon) vagy e-mailen történik.
i.) Birtokvédelmi ügyek: Ezen ügytípusban a kérelem benyújtására, Polgármesteri Hivatalba történő eljuttatására postai úton, ügyfélkapun keresztül vagy a Polgármesteri Hivatal földszintjén e célra rendszeresített gyűjtőládán keresztül van lehetőség. Az ügyfelek tájékoztatása telefonon (a 94/520-616-os telefonszámon) vagy e-mailen történik.
j.) Közterület-felügyelet: Bejelentésre kizárólag telefonon (a 94/506-364-es telefonszámon), e-mailen (bejelentes@kfszombathely.hu), ügyfélkapun, vagy postai úton van lehetőség.
k.) Az Adókivetési Iroda és az Adóvégrehajtási Iroda kizárólag indokolt esetben, a földszinti ügyfélszolgálaton fogad ügyfeleket.
m.) Civil szervezetekkel kapcsolatos ügyintézés: Kizárólag e-mailen, telefonon (94/520-620-as telefonszámon), vagy postai úton történhet a kapcsolattartás.
n.) Kommunális ügyintézés: Az alábbi ügytípusokban a kérelem benyújtására, Polgármesteri Hivatalba történő eljuttatására postai úton, ügyfélkapun keresztül vagy a Polgármesteri Hivatal földszintjén e célra rendszeresített gyűjtőládán keresztül van lehetőség. Az ügyfelek tájékoztatása telefonon (a 94/520-184 vagy a 94/520-140-es telefonszámon) vagy e-mailen történik:
behajtási engedélyek,
fakivágások,
környezetvédelem,
köztemetők fenntartása,
közterület-használathoz kezelői hozzájárulás (vendéglátó előkert, árusítás, rendezvény),
közterület-használati kérelmek (építőanyag-tárolás, reklámtábla elhelyezése, taxi),
köztisztasági feladatok,
közút nem közlekedési célú igénybevételére adott hozzájárulás,
talajvízkút létesítés, fennmaradás és üzemeltetés, megszüntetés engedélyezése, telephely igazolás.
Az alábbi ügytípusokban a kérelem benyújtására, Polgármesteri Hivatalba történő eljuttatására postai úton, e-mailen, ügyfélkapun keresztül vagy a Polgármesteri Hivatal földszintjén e célra rendszeresített gyűjtőládán keresztül van lehetőség. Az ügyfelek tájékoztatása telefonon (a 94/520-184 vagy a 94/520-140-es telefonszámon) vagy e-mailen történik:
Közvilágítás,
Út-híd fenntartási, üzemeltetési feladatok,
Városi fizetőparkolás,
Zöldterület-fenntartási feladatok.
o.) Főépítészi Iroda feladatai: Az Iroda feladatkörébe tartozó ügyekben a kérelem benyújtására, Polgármesteri Hivatalba történő eljuttatására postai úton, ügyfélkapun keresztül vagy a Polgármesteri Hivatal földszintjén e célra rendszeresített gyűjtőládán keresztül van lehetőség. Az ügyfelek tájékoztatása telefonon (a 94/520-304-es vagy a 94/520-189-es telefonszámon) vagy e-mailen történik.
p.) Belső Ellenőrzési Iroda feladatai: Az ellenőrzött szervezetekkel a kapcsolattartás telefonon (94/520-177, 94/520-236 vagy a 94/520-387), elektronikusan vagy ügyfélkapun keresztül történik. Az ellenőrzéshez szükséges dokumentumok átadására elsősorban elektronikusan, postai úton, ügyfélkapun keresztül vagy a Polgármesteri Hivatal földszintjére e célra rendszeresített gyűjtőládán keresztül van lehetőség. Indokolt esetben – nagyobb mennyiségű iratanyag esetén – kizárólag előre, telefonon egyeztetett időpontban kerülhet sor a dokumentumok átadására.
Az utasítás 2020. november 9. napján lép hatályba és visszavonásig hatályos.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.