A címvédő MLS Raiffeisen Fifty-Fifty nyerte az 56. Kékszalagot
A címvédő Józsa Márton kormányozta MLS Raiffeisen Fifty-Fifty ért elsőként célba az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon csütörtökön Balatonfüreden.
A verseny honlapjának tájékoztatása szerint a győztes hajó mintegy kétórás hátrányt ledolgozva az utolsó pillanatban állt az élre, és 12 óra 24 perc 47 másodperces idővel diadalmaskodott.
A Józsa Márton vezette hajó legénységét Goszleth Marcell, Németh Áron, Adorján Csaba, Józsa-Kovács Attila, Erőss Loránd János és Bagyó Áron alkotta.
Második helyen a Kaiser Kristóf kormányozta Prospex-Delta (12:25:37 ó), harmadikként a Vándor Róbert vezette RSM (12:30:12 ó) végzett, a negyedik Litkey Farkas lett a Process Solutions-zel (12:34:08 ó).
A már ötszörös győztes Józsa zsinórban harmadszor nyerte meg a Kékszalagot. Ehhez hasonló bravúrra eddig csak Németh István volt képes 1955-ben, amikor a Nemere II.-vel sorozatban harmadszor győzött – írták a verseny honlapján.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, és Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.
A Kékszalag időrekordját továbbra is a Józsa vezette Fifty-Fifty tartja – saját korábbi csúcsát tavaly megdöntve 5 óra 3 perc 56 másodperces idővel –, legtöbbször, tizenháromszor pedig Litkey győzött.
(MTI)
Fotó: MTI/Vasvári Tamás
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.