Amit az ideiglenes vasúti menetrendről minden vasi utazónak tudnia kell!
Ha nem lenne elég, hogy a MÁV mindössze egy hetes utaskommunikációt követően indított el szeptember 18-án egy egyébként teljesen helyénvaló és rég óta várt felújítást az egyik legforgalmasabb Nyugat-magyarországi vasúti szakaszon (Szárliget és Biatorbány között), az úgynevezett egyes fővonalon, ami a Bécsbe, Münchenbe vagy Prágába utazók mellett vastagon érinti a Vas, Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom és Fejér megyékben élő, ingázó dolgozókat, szeptember 29-től a GYSEV Zrt. is rekonstrukcióba kezd saját szolgáltatási területén, emiatt november 2-ig Szombathely-Csorna, illetve Székesfehérvár-Budapest-Déli pályaudvar felé Szombathely-Celldömölk állomások között vonatpótló buszok járnak az InterCityk helyett.
A GYSEV az állomási vágányhálózat felújítását végzi Szombathelyen, átépítik a szombathelyi pályaudvar északi területét, pályarekonstrukció keretében új biztosítóberendezéseket építenek be és bizonyos szakaszon a felsővezetéki rendszer is megújul. Nem csak az InterCityket érinti a vágányzár, szeptember 29-e és november 2-a közötti időszakban Szombathely és Vép között sem lesz vonatközlekedés, az utasokat vonatpótló autóbuszok szállítják. A vágányzár miatt módosul egyes személyvonatok menetrendje is a Sopron-Szombathely vonalon. A Sopron–Szentgotthárd között utazóknak a szombathelyi állomáson másik szerelvénybe kell átszállniuk. A 9181, 9188 számú vonatok helyett október 9-én Sopron–Lövő, október 10-én, 11-én és 13-án Bük–Szombathely állomások között vonatpótló autóbusz közlekedik. További vágányzári infók itt! |
Az eddigi 2.31 perces vonatút a győri vonalon menetrendszerint minimum háromnegyed órával hosszabbodik meg (03.15) - érdemes résen lenni, mert, hogy ezt a menetidőt is tartani tudják, Szombathelyről jellemzően korábban indulnak az IC-k -, de ebben a várható késéseket még nem számítottuk bele, a végállomás pedig nem a Keleti, hanem Kelenföld, azaz, ahhoz, a hogy budapesti belvárosba jussunk Szombathelyről, legjobb esetben is körülbelül négy órára lesz szükség az eddigi két és fél helyett.
Valószínűleg a székesfehérvári vonallal sem járnánk jobban, egyrészt itt eleve hosszabb a menetidő (3 óra 14 perc), ami a Szombathely-Celldömölk vonatpótló miatt szeptember 29-től további több, mint fél órával (3 óra 48 percre) nő, ráadásul a MÁVINFORM infói alapján a Bakony InterCity és a Göcsej InterCity is többször csődöt mondott a múlt héten, volt, hogy csak Székesfehérvárig közlekedett a Déli-pályaudvar helyett, ami újabb jelentős csúszást jelentett az utasoknak.
A Déli-pályaudvarról induló Bakony InterCity hétfőn speciel pontosan érkezett
Alternatívaként mehetünk saját autóval minimum dupla, de inkább háromszor annyiért - a busz nem opció, 5-6 órás, több átszállásos verzió van csak - vagy választhatunk autómegosztó szolgáltatást, ami jelen állás szerint a felújítások végéig talán a legoptimálisabb megoldás lehet.
MENETRENDEK:
Kíváncsiak vagyunk a MÁV-felújítás kezdete óta eltelt bő egy hét utas-tapsztalataira is, a sztorikat kommentben várjuk a Facebook-poszt alá.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.