Gigászi veszteség 2020 a légitársaságoknak
Brian Pearce, a montreali székhelyű, közel 300 légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza keddi videokonferenciáján kifejtette: még az év végén is 36 százalékkal alacsonyabb lehet az iparág teljesítménye az egy évvel korábbihoz képest, mivel a recesszió és az utasok bizalomvesztése miatt nagyjából 40 százalékkal csökken a kereslet.
Az előrejelzések szerint, ha nem lesz második hulláma a járványnak és fokozatosan újranyitják a piacokat, idén mintegy 84, jövőre pedig 15 milliárd dollár összesített veszteség várható a légitársaságoknál - ismertette Brian Pearce, hozzátéve, hogy jövőre az ideihez képest ugyan 55 százalékkal jobb teljesítmény várható a légi utazási piacon, de az még mindig 29 százalékkal el fog maradni a 2019-es szinttől.
További nehézséget jelent majd a cégeknek, hogy a csőd elkerülésére nyújtott kormányzati és piaci hitelek miatt 120 milliárd dollárral 550 milliárd dollárra emelkedik a teljes hitelállomány az év végére.
Alexandre de Juniac, a IATA elnök-vezérigazgatója az adatokat úgy kommentálta: a légiközlekedés valaha volt legsúlyosabb krízisét éli, a 2008-as válságban 31 milliárdos veszteség keletkezett. Mivel kutatásaik azt mutatják, hogy a légi utazás iránt továbbra is nagy az igény, arra kérte a kormányokat, hogy összehangoltan nyissák meg a határokat és vezessenek be egészségügyi intézkedéseket. (MTI)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.