Hat év alatt harmadszor zárják le hosszú időre ezt a fontos vasúti szakaszt
Erről a Magyar Közlekedési Klub ír, felhívva a figyelmet rá, hogy "nem egy szétesés határán egyensúlyozó mellékvonalról derült ki, hogy immár veszélyes szintre süllyedt műszakilag, hanem egy nemzetközi fővonalról, ahol - normális esetben - IC-k és tehervonatok járnak. Ráadásul a helyzet nem mondható még csak váratlannak sem: legalább fél éve ismert a probléma, olyannyira, hogy a teherforgalom le is volt tiltva, és a személyvonatok is 10-es lassújel mellett zötyögtek át az érintett szakaszon."
A szakoldal emlékeztet: 2018-ban, és 2022-ben is egész nyáron (!) zárva volt az Ajka-Veszprém szakasz felújítás miatt. Ráadásul 2022-ben ezen a szakaszon teljes alépítménycserét csináltak.
Ezt a vonalat egyébként a MÁV épp átadni készül a GYSEV-nek.
De ez legalább fél évig nem lesz aktuális: a Veszprém—Ajka szakaszon autóbuszok szállítják az utasokat, míg az IC-vonatok Budapest felől Veszprémig, Szombathely és Zalaegerszeg felől pedig csak Ajkáig közlekednek.
Az Orbán-kormány egyébként az utasokra 20, az új MÁV-Volán székházra pedig 225 milliárd forintot szán a jövő évi költségvetés alapján.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.