Közgyűlés utáni sajtótájékoztatók: új menetrend, zajterhelés és ingatlaneladás
Nagy előrelépés, hogy valós időben nyomon követhetők lesznek a buszok, mobilfizetéssel, bankkártyával a buszjáratokon is válthatunk menetjegyet, az eddigi egy helyett pedig három helyen lesz a városban jegy-és bérletautomata. Évtizedes probléma oldódik meg a menetrend módosításával, hiszen például a Minerva is bekapcsolódik a tömegközlekedés vérkeringésébe, az új buszok pedig környezetkímélőbbek is lesznek. Egyhangúlag fogadta el a közgyűlés Szombathely új autóbusz szolgáltatójának januártól élő menetrendjét, amit fél év múlva felülvizsgálnak - mondta a városvezetés sajtótájékoztatóján Horváth Soma alpolgármester. Elhangzott: Örökölt, régi probléma a por- és zajterhelésre panaszkodó lakók ügye. A Falco Zrt. az utóbbi időben sokat tett a csökkentés érdekében, de még sok a feladat. Németh Ákos az ingatlanértékesítéssel kapcsolatban elmondta, a városnak nagy szüksége van a bevételre, hiszen az elvonások miatt valószínűleg az iparűzési adó felével jövőre sem számíthat az önkormányzat. Mindketten gratuláltak Horváth Zoltánnak, aki az Agora Savaria Kulturális és Médiaközpont Kft. ügyvezetője lesz januártól. A beérkezett két jelentkezés közül az ő pályázatát tartotta tartalmai és formai szempontból is megfelelőnek a közgyűlés.
Illés Károly, a Fidesz-KDNP frakcióvezetője elsőként az oltakozás fontosságát hangsúlyozta. Az ELTE-nek egyhangú döntéssel nyújtott támogatást előremutatónak nevezte. Az új autóbusz-szolgáltató új menetrendjével kapcsolatban elmondta, nehéz mindenkinek megfelelni, menet közben kiderül, hogy kell-e további változtatás. A frakcióvezető kritizálta az ingatlanértékesítést. Szerinte 30-40 %-kal magasabb árat kellett volna megszabni. A Falco gyárral kapcsolatban felvetett problémákról elmondta, a vállalat az előző ciklusban az egészségügyi határérték alá szorította a káros kibocsátást, de sajnálatos, hogy a porozás és a zajszint még most sem megfelelő. Az egyik legfontosabb és legörömtelibb döntés, hogy a Haladás tőkét emel. A város tartja a 10 %-os részesedését - mondta a frakcióvezető.
Kis túlzással Szombathely tömegközlekedése olyan lesz, hogy egy, vagy akár átszállás nélkül mindenhova el lehet jutni – jelentős változást hoz az új szolgáltató új menetrendje, amit komoly felmérés előzött meg, ezzel régi probléma oldódhat meg. Gyöngyöshermánban van olyan utca, ahol eddig nem járt busz, most fog – mondta Tóth Kálmán az Éljen Szombathely! frakció nevében. Putz Attila képviselő szólt arról, hogy a lakosság szeretné használni a tömegközlekedést, a további változtatásokra vannak még ötletek. Az iparterületen van olyan cég, aki anyagilag is beszállna abba, hogy menetrend szerinti járat érintse őket. A Falco gyárral kapcsolatban elmondta, hogy por- és zajterhelés valós probléma. Ennek megoldására a továbbiakban is folyamatos párbeszéd szükséges. Tóth Kálmán sportbizottsági elnökként kiemelte, hogy zöld jelzést kapott a Haladás. A tőkeemelés után Szombathely továbbra is 10 %-os részesedéssel bír. A támogatási elvek egyértelműek – mondta.
A Pro Savaria képviseletében Koczka Tibor szerint az ingatlanügynek nincs vége, sőt a választásra is rányomja a bélyegét. Fontos, hogy a 800 millió forint befolyjon a város kasszájába, de jóval többért kellett volna értékesíteni. Koczka elmondta, örült, hogy az ELTE végre közgyűlés elé tárta a fejlesztési elképzeléseit, bár szerinte a város helyett – ahogy az eredeti tervekben is volt – a cégeknek kellene támogatniuk a duális képzést.
A Blaguss telephely ügyében a város homokba dugja a fejét. A Muskátli utcába pár évvel ezelőtt lakossági tiltakozás miatt nem valósult meg a biofűtőmű, most busztelephely lesz. Nagyon nehéz ott közlekedni már most is. Kéri, hogy a következőkben készüljön közlekedési hatástanulmány: mivel lehet például a 30 busz okozta környezeti terhelést csökkenteni. Az Agora igazgatói pályázatával kapcsolatban tartózkodott. Fontosnak tartaná, ha lenne olyan városi koncepció, hogy mit hogyan akar kommunikálni.
Fotó: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.