Nagyszerű helyezés a történelmi versenyen
Az Illés Labdarúgó Akadémia Gimnáziuma #ajövőegyhelyen csapatnévvel Csalló Kristóf, Gyapjas Botond, Sipos-Kiss Dániel és Őri Bálint összetételben, Németh-Sali Bálint felkészítő tanár segítségével dolgozta fel Szenes Hanna életét és munkásságát.
A verseny négy fordulóból állt, melyből az első három forduló online térben történt, a negyedik, egyben a döntő pedig már személyes megjelenést kívánt azoktól a csapatoktól, akik az első három forduló alapján eljutottak odáig: ide már csak hét iskola került be, köztük Szombathely legifjabb gimnáziuma.
Az online fordulók során elsősorban nem lexikális tudást vártak el a tanulóktól, hanem sokkal inkább a kreatív megvalósítást: Szenes Hanna Instagram-profilját kellett elkészíteni, verseinek megzenésítése és azokhoz illusztráció készítése volt a feladat, illetve roll upokat vártak a szervezők, mintha egy vándorkiállításra érkeznének az érdeklődők.
A döntő első fázisaként mind a hét gárda bemutatta városát, iskoláját, illetve a csapat tagjait. A többi feladat Szenes Hanna életéről, verseiről, de volt térképes feladvány is, legvégül prezentációt tartottak a gyerekek. Az Illés Labdarúgó Akadémia Gimnáziuma az előkelő 4. helyen végzett.
(Fotó: Illés Akadémia)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.