Parkolás a Derkovits egy részén: a jövőben estétől reggelig csak személyautóknak
Erről a Derkovits városrész egyik önkormányzati képviselője, dr. Czeglédy Csaba nyújtott be javaslatot, arra hivatkozva, hogy a lakótelepen élő személyautó tulajdonosok közül most sokan kiszorulnak a parkolókból; a férőhelyeket sokszor haszongépjárművek foglalják.
„Az emeletesházak egy részéhez vagy nem terveztek parkolót, vagy kevés parkolóhellyel számoltak. Ennek következményei miatt az itt élők többsége mindennap idegeskedik. Úgy kell vadászni a parkolóhelyekre", fogalmazott korábban egy Facebook-bejegyzésben a képviselő, aki ezt a problémát oldaná meg a most benyújtott javaslatával.
Amely szerint 19.00 és reggel 07.00 között csak személykocsik parkolhatnának a Bartók Béla körútt 40., a Rohonci út és a Perintparti sétány által határolt területen, ami ezentúl 30-as korlátozott sebességű övezet lehet, legalábbis ilyen tábla kihelyezését szorgalmazta, amivel a városi szakbizottság is egyetértett.
A képviselő ettől januártól több szabad parkolóhelyet remél.
A 3.5 tonnát meg nem haladó tehergépjárműveket pedig a Kenderesi utcában lévő kavicsos parkolóhelyen tehetnék le tulajdonosaik - ez csak pár perc séta a Derkovits változással érintett részétől. Erről szól az előterjesztés másik része.
Több az autó, mint a szabad parkolóhely a Derkovitson - ki így, ki úgy próbálja lakása közelében letenni a kocsit. Javíthatna a helyzeten, ha estétől reggelig csak személyautók használhatnák a parkolókat a városrészen, véli dr. Czeglédy Csaba Fotó: Pataki Gergő
A benyújtott előterjesztésben szerepel még egy módosító: a Perintparti sétány 15. előtti "Megállni tilos" tábla eltávolítására tett javaslatot Czeglédy, így ezentúl ott is meg szabadna állni.
Fotók: Pataki Gergő
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.