Újra napirenden a szombathelyi északkeleti elkerülő út építése
Mint írják, miközben a Lázár János vezette építési és beruházási minisztérium júniusig 270 állami beruházást függesztett fel, most „kiemelt társadalmi, politikai, gazdaságfejlesztési” jelentőségre hivatkozva beindít 24 útfejlesztési projektet.
A Magyar Közlönyben megjelent lista:
1. Baja, déli elkerülő út előkészítése,
2. M9 gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése,
3. 51. sz. főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése,
4. M9 gyorsforgalmi út előkészítése 51. sz. és 53. sz. főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése,
5. Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése,
6. Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832. sz. út közötti szakasz fejlesztésének előkészítése,
7. M4 gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint Karcag városát elkerülő új nyomvonalú útnak az előkészítése,
8. Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel,
9. Kaposvár dél-keleti iparterület megközelítésének előkészítése,
10. 8. és 82. sz. főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében,
11. 32. sz. főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között,
12. 47. sz. főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel,
13. 31. sz. főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése,
14. M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése,
15. Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel a 87. sz. főútra,
16. M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése,
17. Bük település és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése,
18. 19. Békéscsaba, déli elkerülő út – 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető – előkészítése,
19. Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése,
20. Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése,
21. Tormásliget elkerülő út előkészítése,
22. Komárom város gazdaságfejlesztéséhez kapcsolódó – Komárom keleti elkerülő – infrastruktúra fejlesztések előkészítése,
23. Mihályfa elkerülő út előkészítése,
24. Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.